29. 10. 2019.
Kako otvoriti svoj web shop u šest jednostavnih koraka?

Internetska prodaja, poznatija kao e-trgovina, uistinu je postigla napredak. Internet je postao dio svakodnevnice, i rješavanje svih obveza online, kao što je npr. kupovina ili plaćanje računa, već odavno nije novost. 

Zbog sve užurbanijeg načina života, ljudi su stekli naviku kupovati online a glavni razlog tome je udobnost – tako izbjegavaju gužve i štede vrijeme.  Online kupovinom je isto tako moguće jednostavno uspoređivati cijene, provjeriti ocjenu kupaca koju su dali drugi online kupci i pronaći širok asortiman proizvoda među kojima mogu izvršiti odabir.

Prošle godine dvije trećine Europljana s internetskim pristupom izvršilo je neku vrstu online kupovine, a države Zapadne Europe još su uvijek predvodnice kao najveće tržište za e-trgovinu.

Iako pokretanje e-trgovine na prvu zvuči kao znanstvena fantastika, srećom, početak je lakši nego što možda mislite.

Pročitajte ovih šest jednostavnih koraka za otvaranje uspješnog online poslovanja:


1. Odlučite koje proizvode prodavati

Prije nego što išta učinite, važno je odlučiti koju ćete vrstu robe prodavati u svojoj e-Trgovini. Što god odabrali, važno je raditi s proizvodima prema kojima imate strast. S obzirom na to da ćete s tim proizvodima raditi iz dana u dan, bitno je da volite to s čime radite, da imate postavljene ciljeve što s tim proizvodima želite postići i da Vam oni neće dosaditi u budućnosti. Vrlo je vjerojatno da ćete raditi s ovim proizvodima iz dana u dan, tako da budite sigurni da vam to neće lako dosaditi u budućnosti. Ako već imate svoju fizičku trgovinu – još bolje, onda već znate koje proizvode želite prodavati te ne treba previše razmišljati.

2. Odaberite kvalitetno rješenje za Vašu e-Trgovinu

Ovisno o vašem budžetu i razini stručnosti, sljedeći korak je odlučiti koja će vrsta rješenja za e-trgovinu biti idealna za Vas.
Glavni element koji je potreban za pokretanje e-trgovine je…sama trgovina. U internetskom svijetu, to se odnosi na softversko rješenje koje omogućuje pohranu i prikaz artikala koje ćete prodavati.

Odabir kvalitetnog rješenja je bitan jer čini osnovnu strukturu vaše trgovine, koju naknadno nije jednostavno mijenjati. Trenutno su dvije najpopularnije opcije:

  • CMS sustav – korištenje općenitog CMS sustava (kao što su WordPress, Joomla ili Drupal) te prilagođavanje da funkcionira kao web trgovina. Riječ je o najpopularnijem pristupu danas, vjerojatno zbog vrlo povoljnog omjera kvalitete i cijene realizacije/održavanja. Ovakve platforme omogućuju vlasnicima web trgovina, koji nemaju tehnička predznanja, da vrlo brzo upoznaju administraciju i počnu samostalno upravljati istom.
  • Specijalizirana rješenja – posebni sustavi dizajnirani da budu korišteni isključivo kao online trgovine.

Oba rješenja mogu biti vrlo kvalitetna i svrsishodna. CMS opcija zahtijeva više truda i znanja za postavljanje, no uglavnom ne stvara dodatne troškove. S druge strane, specijalizirana rješenja su intuitivna za ne-tehničke osobe i još jednostavnija za korištenje, no često se naplaćuju na mjesečnoj bazi ili po nekom drugom modelu.

3. Započnite izgradnju trgovine

Sada je vrijeme da započnete izgradnju trgovine. Ovisno o vrsti rješenja koje ste odabrali, morat ćete naučiti njegovu funkcionalnost i započeti postavljanje važnih stranica, uključujući stranice proizvoda i kategorija proizvoda, početnu stranicu i stranice sa sadržajem te još mnogo toga. Imajte na umu da ćete htjeti razmotriti brendiranje i dizajnirati svaki korak - to su važni elementi za uspjeh bilo kojeg web shopa.


4. Odaberite ime domene

Naziv vaše domene je web adresa (URL) na kojoj kupci pronalaze vašu internetsku trgovinu. Ovo je velika poslovna odluka, pa je nemojte shvatiti olako. Ako možete, odaberite kratko ime. Imajte na umu da naziv domene i opisuje vaše poslovanje. Nakon toga se odlučite za proširenje (.com, .biz, .net) i registrirajte ga kod davatelja imena domena.

5. Odaberite načine plaćanja

Svi se trudimo zaraditi novac, zar ne? Sljedeći korak prije pokretanja trgovine jest odlučiti kako ćete primati uplatu od svojih kupaca. Mnogi početnici započinju s PayPalom ili Google Checkoutom, ali također imate mogućnost prihvaćanja kreditnih kartica izravno na vašoj web lokaciji, što je preferirana i profesionalnija ruta.


6. Pozicionirajte svoje poslovanje na tržištu

Jednom kada je vaša web stranica spremna za ugledati svijetlo dana, kupce trebate dovesti do Vaše trgovine. Bilo da koristite e-poštu, društvene mreže, SEO ili druge oblike internetskog marketinga, presudno je da svoj dućan dijelite s masama. Drugim riječima, čak i ako imate najčudesniju web lokaciju na svijetu, ako nitko ne može pronaći vašu trgovinu, borit ćete se da platite račune i poslovanje neće biti profitabilno.
 
Prodaja putem Interneta može biti korisno iskustvo koje vam omogućava da izrazite sebe i svoj poduzetnički duh. Što je još važnije, to može biti način za pokretanje novog posla ili rast postojećeg. Ako ste spremni za početak, ovih šest koraka može vam pomoći na Vašem putu prema uspjehu a ako želite detaljno naučiti što je važno u primjeni različitih alata i tehnika potrebnih za samostalno upravljanje web trgovinom prijavite se na našu dvodnevnu edukaciju:

 

Prijavite se na edukaciju:     Digitalni marketing: Web shop, Društvene mreže i Web stranica

 

   
 
  Novosti - Sve