Tko potpisuje Zapisnik o javnom otvaranju ponuda?
Da li je to važno?
Možda o tome nismo puno razmišljali, a posebno ako su privatni elektronički ključevi za dekriptiranje ponuda bili dostupni svim članovima povjerenstva. Ipak ovo je važno pitanje!
Proces javnog otvaranja ponuda
Najprije, razmotrimo proces javnog otvaranja koji je definiran Zakonom o javnoj nabavi (NN 120/2016) i Pravilnikom o dokumentaciji o nabavi te ponudi u postupcima javne nabave (NN 65/2017, 75/2020).
Zakon o javnoj nabavi (NN 120/2016) propisuje tko otvara ponude na javnom otvaranju.
Tako je kroz nekoliko stavaka u članku 282. propisano da:
-
Javni naručitelj započinje javno otvaranje ponuda na naznačenome mjestu i u naznačeno vrijeme, odmah nakon isteka roka za dostavu ponuda.
-
Ponude otvaraju najmanje dva člana stručnog povjerenstva za javnu nabavu.
-
Javni naručitelj obvezno sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda.
-
Javnom otvaranju ponuda smiju prisustvovati ovlašteni predstavnici ponuditelja i druge osobe.
-
Pravo aktivnog sudjelovanja na javnom otvaranju ponuda imaju samo članovi stručnog povjerenstva za javnu nabavu i ovlašteni predstavnici ponuditelja.
-
Zapisnik o otvaranju ponuda javni naručitelj obvezno odmah uručuje svim ovlaštenim predstavnicima ponuditelja nazočnima na javnom otvaranju, a ostalim ponuditeljima zapisnik se dostavlja na njihov pisani zahtjev, osim ako je zapisnik javno objavljen.
- Pravo aktivnog sudjelovanja na javnom otvaranju ponuda imaju samo članovi stručnog povjerenstva za javnu nabavu i ovlašteni predstavnici ponuditelja.
S druge strane, pravilnikom je propisano:
- Na početku javnog otvaranja ponuda navode se podaci o postupku javne nabave (predmet ili grupa predmeta nabave), ime i prezime nazočnih članova stručnog povjerenstva za javnu nabavu te ime i prezime nazočnih ovlaštenih predstavnika ponuditelja.
Dakle, javno otvaranje ponuda provode dva člana stručnog povjerenstva za javnu nabavu!
Tko čini stručno povjerenstvo naručitelja?
Stručno povjerenstvo imenuje naručitelj odlukom u kojoj definira zaposlenike naručitelja ili vanjske suradnike koji će pripremati i provoditi postupak javne nabave. Tako svi imenovani članovi postaju ovlašteni predstavnici naručitelja.
Ovlašteni predstavnici naručitelja su osobe (korisnici) koje su zadužene za provođenje postupka javnog otvaranja ponuda.
U postupku eNabave moraju sudjelovati 2 ovlaštena predstavnika (princip 4 oka) naručitelja. Dva ovlaštena predstavnika naručitelja dobivaju tzv. privatne ključeve pomoću kojih se pokreće postupak javnog otvaranja ponuda nakon isteka roka za dostavu ponuda. |
Za svaki postupak javne nabave koji dopušta eDostavu ponuda, u pripremi objave - obavijesti o nadmetanju, odabiru se dva ovlaštena predstavnika i, opcionalno, njihovi zamjenici iz organizacije naručitelja.
Za ovlaštene predstavnike generiraju se parovi privatnih i javnih ključeva za postupak javne nabave (vidi sliku).
Princip 4 oka (4-eyes principle)
Princip 4 oka predstavlja mehanizam koji osigurava prisutnost najmanje dvije osobe za pokretanje određene akcije i/ili postupka.
Princip 4 oka primjenjuje se na otvaranju ponuda prilaganjem privatnih ključeva koja posjeduju dva ovlaštena predstavnika naručitelja
Zamjenici ovlaštenih predstavnika
To su opcionalni korisnici (nije ih obavezno odabrati) koji će aktivno sudjelovati u daljnjim procesima elektroničke javne nabave u slučaju spriječenosti ovlaštenih predstavnika tj. „više sile“. Drugim riječima, odabranim zamjenicima sustav šalje kopije privatnih ključeva koji će kasnije biti korišteni pri otvaranju elektronički dostavljenih ponuda.
Tko imenuje ovlaštene predstavnike naručitelja koji će provoditi javno otvaranje ponuda?
Ovlašteni predstavnici naručitelja imenovani su odlukom o stručnom povjerenstvu koje priprema i provodi postupak javne nabave, a imenuje ih čelnik naručitelja.
Dakle, već u fazi pripreme postupka, odnosno imenovanja stručnog povjerenstva potrebno je odrediti tko će provoditi javno otvaranje ponuda. Na temelju imenovanja određene su osobe zadužene za zaprimanje privatnih elektroničkih ključeva od strane Elektroničkog oglasnika javne nabave RH, bez kojih nije moguće pristupiti ponudama.
Upravo te imenovane osobe će već pri izradi obavijesti o nadmetanju biti upisane kao korisnici privatnih elektroničkih ključeva za dekripciju ponuda, te će ključeve dobiti na svoje mailove. Ključevi predstavljaju posebnu odgovornost jer u slučaju ako se zagube ili ako se pogrešno učitaju u postupak pri javnom otvaranju, više ih nije moguće obnoviti niti resetirati, te će postupak biti poništen.
Dakle, upravo one osobe koje su imenovane u EOJN kao ovlašteni predstavnici naručitelja da bi dobili privatne elektroničke ključeve moraju iste učitati u sustav prilikom javnog otvaranja.
Uparivanjem njihovih privatnih ključeva sa javnim ključevima koje posjeduje EOJN omogućiti će se pristup ponudama koje su dostavljene za određeni postupak javne nabave.
Ove osobe imaju posebnu odgovornost, a nestručno korištenje njihovih ključeva može uzrokovati poništenje postupka, za koje ne postoji zakonski osnov (vidi članak 298. ZJN 2016).
Zapisnik o javnom otvaranju
Javni naručitelj obvezno sastavlja zapisnik o otvaranju ponuda.
Pravo aktivnog sudjelovanja na javnom otvaranju ponuda imaju samo članovi stručnog povjerenstva za javnu nabavu i ovlašteni predstavnici ponuditelja.
Zapisnik se generira na EOJN, da bi se preuzeo na računalo naručitelja, te isprintao kako bi ga svi ovlašteni predstavnici na javnom otvaranju mogli potpisati.
Zapisnik o otvaranju ponuda javni naručitelj obvezno odmah uručuje svim ovlaštenim predstavnicima ponuditelja nazočnima na javnom otvaranju, a ostalim ponuditeljima zapisnik se dostavlja na njihov pisani zahtjev, osim ako je zapisnik javno objavljen.
S obzirom da na javnom otvaranju moraju obavezno prisustvovati oni ovlašteni predstavnici naručitelja koji posjeduju privatne elektroničke ključeve za javno otvaranje, isti obavezno stavljaju svoje potpise na zapisnik o javnom otvaranju.
To su upravo ona, najmanje dva ovlaštena prestavnika naručitelja koja ZJN definira kao obvezne sudionike javnog otvaranja.
Zaključno, svi članovi stručnog povjerenstva naručitelja obvezno potpisuju Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda, ali zapisnik o javnom otvaranju obvezno moraju potpisati najmanje dva ovlaštena predstavnika naručitelja, i to oni koji raspolažu sa elektroničkim ključevima za javno otvaranje.
Više o postupanju u javnim nadmetanjima saznajte na našim webinarima i live edukacijama OVDJE.
- Specijalistički programi za javnu nabavu
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
22.04.2024. - 26.04.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - ZAGREB - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
20.05.2024. - 24.05.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - ZAGREB - Lipanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA - Kolovoz , 2024.
-
19.08.2024. - 23.08.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica ŠIBENIK - Rujan , 2024.
- Listopad , 2024.
- Sve aktualne edukacije za "Specijalistički programi za javnu nabavu" pogledajte OVDJE
- Javna nabava – usavršavanje
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
26.04.2024.
Aktualnosti u svezi Dokumentacije o nabavi, te pregledu i ocjeni ponuda do sklapanja ugovora o javnoj nabavi - WEBINAR 8 bodova - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
08.05.2024.
Javna nabava za gospodarske subjekte - ponuditelje - interaktivna radionica u Zagrebu - 8 bodova -
08.05.2024. - 10.05.2024.
Trodnevno redovito stručno usavršavanje za javnu nabavu u svibnju - radionice u ZAGREBU - 24 boda -
08.05.2024.
Dinamički sustav nabave, Nabava IT usluga - radionica u ZAGREBU 8 bodova -
09.05.2024. - 10.05.2024.
Dvodnevno redovito stručno usavršavanje za javnu nabavu u svibnju - radionice u ZAGREBU - 16 bodova - Lipanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
05.06.2024. - 07.06.2024.
Ljetna škola javne i jednostavne nabave u Šibeniku - 20 bodova -
05.06.2024.
Aktualnosti u svezi izrade i objave Dokumentacije o nabavi i ESPD zahtjeva na novoj platformi EOJN - interaktivna radionica u Šibeniku 4 boda -
06.06.2024.
Dinamički sustav nabave sa pripremom Dokumentacije o nabavi za 1. i 2. fazu - interaktivna radionica u Šibeniku 8 bodova -
07.06.2024.
Prekršajna odgovornost naručitelja i povjerenstva, Provedba jednostavne nabave, plan i registar za jednostavnu nabavu - interaktivna radionica u Šibeniku - 8 bodova - Sve aktualne edukacije za "Javna nabava – usavršavanje" pogledajte OVDJE
- EU fondovi
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA -
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
14.05.2024.
Izrada poslovnog plana - interaktivna radionica online -
15.05.2024. - 17.05.2024.
Trodnevno online stručno usavršavanje u javnoj nabavi u svibnju - WEBINARI 24 boda -
15.05.2024. - 16.05.2024.
Dvodnevno online stručno usavršavanje u svibnju - WEBINARI 16 bodova - Lipanj , 2024.
-
01.04.2024. - 30.06.2024.
Aktualni WEBINARI, SEMINARI, RADIONICE I PROGRAMI - JAVNA NABAVA - Sve aktualne edukacije za "EU fondovi" pogledajte OVDJE
- Financije i računovodstvo
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice - Sve aktualne edukacije za "Financije i računovodstvo" pogledajte OVDJE
- Online edukacije
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
26.04.2024.
Aktualnosti u svezi Dokumentacije o nabavi, te pregledu i ocjeni ponuda do sklapanja ugovora o javnoj nabavi - WEBINAR 8 bodova - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
08.05.2024.
Javna nabava za gospodarske subjekte - ponuditelje - interaktivna radionica u Zagrebu - 8 bodova -
14.05.2024.
Izrada poslovnog plana - interaktivna radionica online - Lipanj , 2024.
- Srpanj , 2024.
- Kolovoz , 2024.
- Rujan , 2024.
- Listopad , 2024.
- Studeni , 2024.
- Prosinac, 2024.
- Sve aktualne edukacije za "Online edukacije" pogledajte OVDJE
- Obrazovni programi
- Travanj , 2024.
-
22.04.2024. - 26.04.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - ZAGREB - Svibanj , 2024.
-
20.05.2024. - 24.05.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - ZAGREB - Kolovoz , 2024.
-
19.08.2024. - 23.08.2024.
SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica ŠIBENIK - Rujan , 2024.
- Listopad , 2024.
- Sve aktualne edukacije za "Obrazovni programi" pogledajte OVDJE
- Pravo
- Travanj , 2024.
- Svibanj , 2024.
- Lipanj , 2024.
- Srpanj , 2024.
- Kolovoz , 2024.
- Rujan , 2024.
- Listopad , 2024.
- Studeni , 2024.
- Prosinac, 2024.
- Sve aktualne edukacije za "Pravo" pogledajte OVDJE
- Menadžment
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
14.05.2024.
Izrada poslovnog plana - interaktivna radionica online -
22.05.2024. - 24.05.2024.
EU projekti - Trodnevni trening o provedbi projekta - ZAGREB -
22.05.2024.
EU projekti - Upravljanje ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava - ZAGREB -
23.05.2024.
EU projekti - Upravljanje javnom nabavom - ZAGREB - Sve aktualne edukacije za "Menadžment" pogledajte OVDJE
- Komunikacijske vještine
- Travanj , 2024.
- Svibanj , 2024.
- Lipanj , 2024.
- Srpanj , 2024.
- Kolovoz , 2024.
- Rujan , 2024.
- Listopad , 2024.
- Studeni , 2024.
- Prosinac, 2024.
- Siječanj , 2025.
- Sve aktualne edukacije za "Komunikacijske vještine" pogledajte OVDJE
- Business i Poduzetništvo
- Travanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice - Svibanj , 2024.
-
01.04.2024. - 31.05.2024.
Aktualne edukacije za EU projekte i poduzetnike - seminari, webinari, radionice -
14.05.2024.
Izrada poslovnog plana - interaktivna radionica online -
17.05.2024.
Upravljanje ugovorom o javnoj i jednostavnoj nabavi, sukob interesa i zaštita tržišnog natjecanja - WEBINAR 8 bodova -
22.05.2024. - 24.05.2024.
EU projekti - Trodnevni trening o provedbi projekta - ZAGREB -
22.05.2024.
EU projekti - Upravljanje ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava - ZAGREB - Sve aktualne edukacije za "Business i Poduzetništvo" pogledajte OVDJE
- Rezervirajte mjesto na edukacijama u budućnosti
- SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica ZADAR - rezervacija
- Sastanci na daljinu - VIDEOKONFERENCIJE
- SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica SPLIT - rezervacija termina
- ONLINE Računalna radionica - Javna nabava za gospodarske subjekte – ponuditelje - rezervacija termina
- SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica RIJEKA rezervacije
- SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica OSIJEK rezervacija termina
- SPECIJALISTIČKI PROGRAM izobrazbe u području javne nabave - interaktivna radionica DUBROVNIK - rezervacija termina
- Pravni praktikum - radionica o pravnim osnovama - Rezervacija termina
- Pravni praktikum - izrada ugovora prema Zakonu o obveznim odnosima - rezervacija