24. 05. 2025.
Nadzor nad provedbom Zakona o javnoj nabavi 2016

Nad provedbom ZJN 2016 i njegovih podzakonskih propisa provodi se upravni nadzor. 

Upravni nadzor provodi tijelo državne uprave nadležno za politiku javne nabave u svrhu sprječavanja, otklanjanja i otkrivanja nepravilnosti koje mogu nastati ili su nastale kao posljedica povrede odredbi ovoga Zakona i njegovih podzakonskih propisa, a na temelju:

  • predstavke pravne ili fizičke osobe,
  • anonimne predstavke,
  • zahtjeva za provedbu nadzora tijela državne uprave i drugih državnih tijela te
  • po službenoj dužnosti, na temelju podataka i saznanja pribavljenih pretraživanjem Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: EOJN RH), planova nabave, registara ugovora, internetskih stranica ili na drugi način.

Kako izgleda zaključak jednog stvarnog nadzora?

Primjer nadzora nad naručiteljem:

U predstavci se navodi da je naručitelj u otvorenom postupku javne nabave sklopio ugovor sa zajednicom ponuditelja te je po isteku navedenog jednogodišnjeg ugovora bez provođenja propisanih postupaka javne nabave nastavio naručivati od istih gospodarskih subjekata radove za navedeni predmet nabave u vrijednosti većoj od 500.000,00 kuna bez PDV-a pozivajući se na okvirni sporazum koji nije niti sklopljen.

Kronologija događaja:

Naručitelj u svom očitovanju navodi daje 6. rujna 2017. donesena odluka o pokretanju postupka nabave. Temeljem navedene odluke pokrenut je postupak nabave građevinsko-obrtničkih radova, tekućeg i investicijskog održavanja kroz EOJN RH za dvije grupe. Istekom roka za dostavu ponuda izvršena je evaluacija pristiglih ponuda te je zapisnikom o pregledu i ocjeni ponuda utvrđeno kako su za grupu 1 pristigle dvije ponude.

Cijena obje ponude prelazila je osigurana sredstva naručitelja za grupu 1 što je konstatirano zapisnikom o pregledu i ocjeni ponuda te je 2. studenoga 2017, temeljem članka 298. stavka 1. točke 9. ZJN-a donesena odluka o poništenju.

Nadalje, naručitelj 12. rujna 2017. donosi odluku kojom se nastavlja nabava poslova sa zajednicom ponuditelja sukladno okvirnom sporazumu za obavljanje građevinsko-obrtničkih radova te tekuće i investicijsko održavanje na objektima naručitelja za grupu 1 do okončanja novog postupka javne nabave.

U očitovanju naručitelj navodi kako su poslovi nabavljani isključivo u svrhu tekućeg održavanja bez kojih bi bio onemogućen rad te da je nabavljeno radova u vrijednosti 568.843,38 kuna za period od deset mjeseci.

Novi postupak javne nabave građevinsko-obrtničkih radova te tekućeg i investicijskog održavanje na objektima naručitelja pokrenut je odlukom o pokretanju postupka nabave od 30. svibnja 2018. te se na isti javio samo gospodarski subjekt X s kojim je u konačnici 26. srpnja 2018. i sklopljen ugovor na iznos od 1.532.930,00 kuna bez PDV-a.

Članak 12. stavak 1. ZJN-a propisuje da se Zakon ne primjenjuje na nabavu robe i usluga te provedbu projektnih natječaja procijenjene vrijednosti manje od 200.000,00 kuna te radova procijenjene vrijednosti manje od 500.000,00 kuna. Sukladno članku 15. stavku 1. ZJN-a jednostavna nabavaje nabava do vrijednosti pragova iz članka 12. stavka 1. ZJN-a.

Naručitelj je po isteku ugovora za predmetnu nabavu (obavljanje građevinsko-obrtničkih radova te tekuće i investicijsko održavanje na objektima naručitelja za grupu 1) koji je istekao 12. rujna 2017, a temeljem odluke od 11. rujna 2017. nastavio nabavljati radove od tvrtke X. u vrijednosti 568.843,38 kuna bez PDV-a za period od deset mjeseci.

Slijedom navedenog, naručitelj je postupio suprotno odredbi članka 12. stavka 1. ZJN-a jer je nabavio radove u vrijednosti od 568.843,38 kuna bez PDV-a, bez provođenja postupka javne nabave te su se stekla obilježja prekršajnog djela i to:

  • po članku 443. stavku 1. točki 1. ZJN-a za pravnu osobu ako nabavi robu, radove ili usluge bez provođenja postupka javne nabave propisanog ovim Zakonom, osim u slučajevima kada je to Zakonom  dopušteno (članak 12. stavak 2);
  • po članku 443. stavku 3.ZJN-a za odgovornu osobu u pravnoj osobi za prekršaj iz stavka 1. točke 1. članka 443. ZJN-a.

Upravni nadzor može započeti temeljem predstavke ili zahtjeva za provedbu nadzora koji obvezno moraju sadržavati podatak o navodnoj nepravilnosti tj. opisu povreda odredbi ZJN-a i njegovih podzakonskih propisa sukladno članku 3. stavku 2. Pravilnika o nadzoru nad provedbom Zakona o javnoj nabavi.

Predstavka ili zahtjev moraju sadržavati: podatak o vremenu počinjenja navodne nepravilnosti, naručitelju (naziv i sjedište), predmetu nabave, vrijednosti nabave (ako je poznata) i postupku javne nabave (ako je proveden), jer se bez tih podataka nadzor neće provoditi.

Više o nadzoru nad provedbom ZJN 2016 poslušajte na webinaru 06. lipnja:

Definiranje kriterija i dokaza za odabir ENP, Pregled i ocjena ponude, Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda, Pravilnik o nadzoru nad provedbom ZJN 2016 - WEBINAR 8 bodova (klikni na naslov za  više detalja).

Hvala Vam.

 
  Novosti - Sve