28. 01. 2020.
Treba li specijalist javne nabave pripremati i sudjelovati u sastavljanju ugovora o javnoj nabavi?

Možda je to jedno pitanje o kojem nikad ne razmišljamo.

Možda se podrazumjeva da specijalist javne nabave sudjeluje u sastavljanju ugovora o javnoj nabavi s obzirom na sve aktivnosti koje rade članovi stručnog povjerenstva za javnu nabavu.

Ipak, provjerimo što o tome propisuje Zakon o javnoj nabavi (NN 120/2016).

Člankom 197. Zakona o javnoj nabavi je propisano:

(1) Prije početka postupka javne nabave javni naručitelj obvezan je internom odlukom imenovati stručno povjerenstvo za javnu nabavu.

(2) Stručno povjerenstvo za javnu nabavu priprema i provodi postupak javne nabave.

(3) Članovi stručnog povjerenstva za javnu nabavu ne moraju biti zaposlenici javnog naručitelja.

(4) Najmanje jedan član stručnog povjerenstva za javnu nabavu mora posjedovati važeći certifikat u području javne nabave.

 

S obzirom na članak 197. stručno povjerenstvo za javnu nabavu priprema i provodi postupak javne nabave, a najmanje jedan član mora imati važeći certifikat u području javne nabave.

Priprema i provodi postupak javne nabave! Što to podrazumjeva? U javnoj nabavi prepoznajemo 3 ključne faze:

 

Dakle, specijalist javne nabave je uključen u prve dvije faze, sa zaključnom zadnjom aktivnošću - izradom Zapisnika o pregledu i ocjeni ponude te prijedloga Odluke o odabiru.

Postupak javne nabave završava izvršnošću odluke o odabiru ili poništenju (čl. 311. st.2 ZJN 2016)

O obvezi specijalista za javnu nabavu za sastavljanje ugovora o javnoj nabavi nema ni riječi.

Sukladno članku 3. ZJN ugovor o javnoj nabavi je naplatni ugovor, sklopljen u pisanom obliku između jednog ili više gospodarskih subjekata i jednog ili više naručitelja, čiji je predmet izvođenje radova, isporuka robe ili pružanje usluga.

Ali tko ga sastavlja nakon donošenja odluke o odabiru? U kojem opsegu je to obveza članova povjerenstva?

Još je jedna zbunjujuća činjenica za članove stručnog povjerenstva koja proizlazi iz članka 307. stavak 3. ZJN 2016 gdje se smatra da je ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum sklopljen na dan izvršnosti odluke o odabiru, osim u slučaju iz stavaka 4. i 5. ovoga članka (ako naručitelj mora dobiti suglasnost drugog tijela i ako mora dobiti produljenje roka valjanosti ponude i jamstva za ozbiljnost ponude).

Ova činjenica ukazuje da članovi povjerenstva zaista sudjeluju u pripremi ugovora jer provode postupak za koji je potrebno izraditi niz dokumenata, ali ZJN 2016 ne predviđa da članovi povjerenstva sastavljaju ugovor o javnoj nabavi.

Sukladno ZJN 2016 ugovor tek treba sklopiti u pisanom obliku u roku od 30 dana nakon izvršnosti odluke o odabiru (čl. 312. st. 1 ZJN 2016).

Što je, dakle, obveza članova povjerenstva u pogledu sastavljanja i upravljanja ugovorom o javnoj nabavi?

Koje su bitne odredbe ZJN 2016 u pogledu pripreme ugovora o javnoj nabavi do izvršnosti odluke?

Koje zakonske propise je još potrebno poznavati kako bi upravljali ugovorom o javnoj nabavi?

Dođite i poslušajte naše stručnjake, te se svakako pridružite u diskusiji na edukacijama u Zadru, Splitu, Zagrebu i Riijeci:

Upravljanje ugovorom o javnoj nabavi radova - Zadar, 06. veljače 2020.

Upravljanje ugovorom o javnoj nabavi radova - Split, 21. veljače 2020.

Upravljanje ugovorom o javnoj nabavi radova - Zagreb, 28. veljače 2020.

Upravljanje ugovorom o javnoj nabavi roba i usluga - Zagreb, 27. veljače 2020.

Upravljanje ugovorom o javnoj nabavi roba i usluga - Rijeka, 28. veljače 2020.

 
  Novosti - Sve