02. 01. 2019.
Što je važno pri sastavljanju Registra ugovora za jednostavnu nabavu?

I   Registar ugovora za jednostavnu nabavu

Prema članku 28. o planiranju nabave i registru ugovora (ZJN 2016) naručitelj je obvezan ažurno voditi Registar ugovora za jednostavnu nabavu.

Registar ugovora i sve njihove kasnije promjene javni naručitelj obvezan je objaviti na internetskim stranicama EOJN prema unaprijed definiranim koracima objave u predviđenom obrascu na EOJN.

  • U Registru ugovora navode se svi predmeti nabave čija je vrijednost jednaka ili veća od 20.000,00 kuna. Pri tome je važno da se vrijednosti nabave ne dijele kako bi se izbjegla primjena Zakona.
  • Sadržaj, rok donošenja, način i rokove objavljivanja, način promjene te druga pitanja u vezi s Registrom ugovora o jednostavnoj nabavi, javnoj nabavi i okvirnih sporazuma propisan je Pravilnikom o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta (NN 101/2017).

II   Jednostavna nabava

Jednostavna nabava, čija procijenjena vrijednost po predmetu nabave iznosi više od 20.000,00 kuna, a manje od zakonskog nacionalnog praga primjene Zakona o javnoj nabavi provode se sukladno članku 15. Zakona o javnoj nabavi (NN 120/2016).

Zakonom je propisano da pravila, uvjete i postupke jednostavne nabave utvrđuje naručitelj općim aktom, uzimajući u obzir načela javne nabave te mogućnost primjene elektroničkih sredstava komunikacije.

Naručitelj je obvezan opći akt te sve njegove kasnije promjene objaviti na svojim internetskim stranicama.

Nacionalni zakonski prag primjene Zakona iznosi 200.000,00 kuna za nabavu robe i usluga, odnosno 500.000,00 kuna za nabavu radova.

III   Pravilnik o Planu nabave, Registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi (NN 101/2017)

Ovim pravilnikom propisuje se sadržaj, rok donošenja, način i rokovi objavljivanja, način promjene i druga pitanja u vezi s Planom nabave i Registrom ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma te sadržaj izvješća, način, rokovi objavljivanja i druga pitanja u vezi s prethodnim savjetovanjem i analizom tržišta.

IV   Registar ugovora za jednostavnu nabavu - sadržaj

Registar ugovora o jednostavnoj nabavi sadrži sljedeće podatke (članak 5.):

  1. evidencijski broj nabave
  2. predmet nabave
  3. brojčanu oznaku predmeta nabave iz Jedinstvenog rječnika javne nabave (CPV)
  4. broj objave iz EOJN RH, ako postoji
  5. vrstu postupka (jednostavna nabava)
  6. naziv i OIB ugovaratelja
  7. naziv i OIB podugovaratelja, ako postoje
  8. datum sklapanja ugovora u pisanom obliku
  9. rok na koji je ugovor sklopljen
  10. iznos bez PDV-a na koji je ugovor sklopljen
  11. iznos PDV-a
  12. ukupni iznos s PDV-om na koji je ugovor sklopljen
  13. datum kada je ugovor izvršen u cijelosti ili navod da je isti raskinut prije isteka roka na koji je sklopljen
  14. ukupni isplaćeni iznos ugovaratelju s PDV-om na temelju sklopljenog ugovora 15. obrazloženje ako je iznos koji je isplaćen ugovaratelju veći od iznosa na koji je ugovor, odnosno razlog zbog kojeg je isti raskinut prije isteka njegova trajanja
  15. napomena, ako je potrebno.

Napomena: ako je predmet nabave podijeljen na grupe, podaci  se razrađuju i unose za svaku pojedinu grupu predmeta nabave.

V   Registar ugovora za jednostavnu nabavu - ustrojavanje i ažuriranje

  • Naručitelj je obvezan ustrojiti Registar ugovora za jednostavnu nabavu za predmete nabave čija je vrijednost bez PDV-a jednaka ili veća od 20.000,00 kuna u roku od 30 dana od dana sklapanja prvog ugovora. Isto tako, obvezan je ažurirati Registar ugovora prema potrebi, a najmanje jedanput u šest mjeseci.
  • U slučaju kada naručitelj predmet nabave nabavlja putem narudžbenica, u Registar ugovora unosi se ukupni iznos za taj predmet nabave neovisno o broju narudžbenica izdanih tijekom godine prema jednom dobavljaču.
  • U slučaju kada naručitelj predmet nabave nabavlja putem narudžbenica i od više dobavljača, u Registar ugovora unosi se ukupan iznos svih narudžbenica izdanih tijekom godine prema svakom dobavljaču posebno.

Objava registra ugovora

  • Naručitelj je obvezan Registar ugovora i sve njegove kasnije promjene objaviti u standardiziranom obliku u EOJN RH u roku od osam dana od dana ustrojavanja ili promjene.
  • EOJN RH stavlja na raspolaganje obrazac Registra ugovora u standardiziranom obliku na način koji omogućava učitavanje i automatski prijenos sadržanih podataka u sustav te javno objavljuje Registar ugovora u strojno čitljivom te otvorenom obliku.
  • Podaci uneseni u EOJN pohranjuju se i čuvaju najmanje deset godina od njihove objave.

VI  Ugovori i narudžbenice u Registru ugovora

Nabava roba, usluga i radova procijenjene vrijednosti manje do 20.000,00 kn može se provoditi izdavanjem narudžbenice jednom gospodarskom subjektu ili zaključivanjem ugovora s jednim gospodarskim subjektom po vlastitom izboru.

Narudžbenicu/ugovor potpisuje čelnik tijela.

Ugovor obavezno sadrži podatke o:

  • ugovornim stranama koje sklapaju ugovor,
  • mjestu sklapanja ugovora,
  • predmetu ugovora,
  • vrijednosti ugovora,
  • cijeni stavki (troškovnik i tehničke specifikacije)
  • rokovima isporuke / izvršenja,
  • rokovima i načinu plaćanja,
  • datum i mjesto sklapanja,
  • potpise ovlaštenih osoba i pečate te
  • ostalim bitnim sastojcima ugovora sukladno Zakonu o obveznim odnosima.

Narudžbenica je dokument koji ima isti učinak kao i ugovor o nabavi ali mora sadržavati najmanje sljedeće podatke:

  • Osnovne podatke o naručitelju (naziv, sjedište, OIB i dr.)
  • Osnovne podatke o dobavljaču (naziv i sjedište dobavljača, odnosno ime i prezime, te OIB)
  • Naziv predmeta nabave - vrsta robe, radova ili usluga
  • Jedinice mjere, količine i cijene
  • Rok isporuke / izvršenja
  • Rok i način plaćanja
  • datum izdavanja
  • potpis i pečat ovlaštene osobe.

Narudžbenica se izdaje za svaku nabavu, bez obzira da li se sa dobavljačem sklopio ugovor ili se nabava temelji isključivo na izdavanju narudžbenice bez sklopljenog ugovora.

Naruždbenica se prilaže uz zaprimljeni račun te se dostavlja službi Financija.

O izdanim narudžbenicama i ugovorima vodi se evidencija.

VII   Novčane kazne - prekršaji

Prekršajnim odredbama članka 443. stavak 2, Zakona o javnoj nabavi određeno je da će se  novčanom kaznom od 10.000,00 do 100.000,00 kuna kaznit za prekršaj pravna osoba koja je naručitelj ukoliko:

  1. ne objavi opći akt za jednostavnu nabavu te sve njegove kasnije promjene na internetskim stranicama (članak 15. stavak 3.)
  2. ne objavi plan nabave ili registar ugovora te sve njihove kasnije promjene na internetskim stranicama (članak 28. stavci 3. i 4.)

Novčanom kaznom od 50.000,00 do 1.000.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba koja je naručitelj:

  1. ako nabavi robu, radove ili usluge bez provođenja postupka javne nabave propisanog ovim Zakonom, osim u slučajevima kada je to Zakonom dopušteno (članak 12. stavak 2.)
  2. ako dijeli nabavu s namjerom izbjegavanja primjene ovoga Zakona ili primjene odredba o nabavi male ili velike vrijednosti (članak 16. stavak 3.)

VIII   Tijek objave Registra ugovora za jednostavnu nabavu na EOJN

Podaci o ugovorima za jednostavnu nabavu unose se „ručno“ kroz sučelje na EOJN.

NOVI UGOVOR

  1. Korak: u izborniku Registar ugovora odaberite Novi ugovor.

 

2. Korak: Unos podataka o novom ugovoru obuhvaća unos podataka kroz 4 točke:

U točci 1. unose se podaci:

  • Oznaka ugovora (broj ugovora ili broj narudžbenice)
  • Evidencijski broj nabave (podatak se prepisuje iz Plana nabave)
  • Predmet nabave (podatak se prepisuje iz Plana nabave)
  • CPV – broj iz Jedinstvenog rječnika javne nabave (podatak se prepisuje iz Plana nabave)

U točci 2. unose se podaci o ugovaratelju:

  •  naziv i OIB
  • i o podugovarateljima (ako ih ima)

U točka 3. unose se podaci o ugovoru:

  • Datum sklapanja ugovora
  • Rok na koji je ugovor sklopljen
  • Vrijednost ugovora (iznos bez PDV-a, PDV i iznos sa PDV-om)

U točci 4. unose se podaci o izvršenju ugovora:

  • Datum izvršenja ugovora
  • Je li ugovor raskinut prije isteka roka na koji je sklopljen
  • Ukupno isplaćeni iznos s PDV-om

 

AŽURIRANJE UGOVORA

Ažuriranje postojećeg ugovora se odvija u 3 koraka:

  • Omogućavanje ažuriranja odabranog ugovora
  • Ažuriranje ugovora (dopuna podataka ili izmjena pogrešnih podataka)
  • Objavljivanje ažuriranih podataka ugovora

PREGLED REGISTRA UGOVORA

Svi ugovori o jednostavnoj (javnoj ) nabavi mogu se pregledati nakon kreiranja izvješća. Preuzimaju se u jednom od tri moguća formata: excel, pdf ili word verzija.

Registri ugovora dostupni su javnosti čime je ispunjeno načelo transparentnosti.

 

***

Više o ustrojavanju i ažuriranju Registra ugovora možete saznati na edukaciji 29.01. i  15.02.2019. na temu, za više detalja kliknite na željeni naslov:

1. Registar ugovora i okvirnih sporazuma, jednostavna nabava, interni akt, dokumenti i obrasci u pripremi i provedbi jednostavne nabave - 29.01.

2. EOJN novosti za zajedničku nabavu, izradu Plana nabave i Registra ugovora i okvirnih sporazuma, Okvirni sporazumi i realizacija, Zajednička nabava - 15.02.

 
  Novosti - Sve