Uvjet je propisan blaže nego li određuje ZJN 2016
Žalitelj navodi da je točkom 23. alineja 4. Tehnička i stručna sposobnost, dokumentacije o nabavi naručitelj između ostalog propisao, da iz Popisa mora biti vidljivo da je ponuditelj izveo radove iste ili slične vrste kao predmet nabave u vrijednosti od najmanje 4.000.000,00 kuna odnosno 700.000,00 kuna bez PDV-a po jednom ugovoru ili najviše 3 zbrojena ugovora. Žalitelj smatra da je propisivanjem maksimalnog broja ugovora naručitelj propisao veće razine od minimalnih i postupio protivno članku 256. stavku 3. ZJN 2016.
U odgovoru na žalbu naručitelj je naveo da broj ugovora kojima se dokazuje vrijednost izvedenih radova nema utjecaja na zahtijevanu minimalnu razinu sposobnosti i ne znači daje propisana veća razina od minimalne. Naručitelj smatra daje čak odredio i blaže uvjete, s obzirom da se prema članku 268. ZJN 2016 tražene vrijednosti odnose na pojedinačne vrijednosti radova.
Sukladno odredbi članka 256. stavaka 3. i 4. ZJN 2016, naručitelj prilikom određivanja kriterija za odabir iz stavka 1. (sposobnost za obavljanje profesionalne djelatnosti, ekonomska i financijska sposobnost i tehnička i stručna sposobnost) smije zahtijevati samo minimalne razine sposobnosti koje osiguravaju da će gospodarski subjekt biti sposoban izvršiti ugovor o javnoj nabavi. Svi uvjeti sposobnosti moraju biti vezani uz predmet nabave i razmjerni predmetu nabave odnosno grupi predmeta nabave ako je predmet podijeljen na grupe. Dakle, naručitelj je odredio dostavu popisa ugovora koji sadrži najviše tri ugovora ukupne vrijednosti 700.000,00 kuna za Grupu 1 i 4.000.000,00 za Grupu 2. S obzirom da procijenjene vrijednosti grupa predmeta nabave iznose 1.000.000,00 kuna za Grupu 1 i 4.000.000,00 kuna za Grupu 2, to je uvjet tehničke i stručne sposobnosti određen sukladno važećoj zakonskoj regulativi. S obzirom da određivanjem većeg broja ugovora, zbrajanjem čijih iznosa je gospodarski subjekt u mogućnosti dokazati uvjet tehničke i stručne sposobnosti nisu prekoračene minimalne razine tehničke i stručne sposobnosti, već upravo suprotno, uvjet je propisan blaže nego li određuje ZJN 2016, žalbeni navod je ocijenjen kao neosnovan.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/19-01/926 URBROJ: 354-01/19-9, 4. prosinca 2019.
Naručitelj: Grad Split, Split
Žalitelj: Point Split d.o.o., Split
Predmet nabave: Radovi na održavanju izvankolničkih i javnoprometnih površina (po grupama)
Datum odluke: 04/12/2019
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/19-01/926 URBROJ: 354-01/19-9, 4. prosinca 2019.