08. 11. 2019.

Žalitelj zajednica ponuditelja tvrdi da je naručitelj netočno utvrdio činjenično stanje na osnovu kojeg je zajednicu ponuditelja isključio iz postupka javne nabave, jer član zajednice ponuditelja Nova lux d.o.o. Osijek uredno podmiruje svoje obveze po osnovi javnih davanja te prema Poreznoj upravi nema iskazan dug, nego se, štoviše, nalazi u preplati (ima potraživanje prema Poreznoj upravi). Zbog toga smatra da je zajednica ponuditelja neosnovano isključena iz postupka te da je Odluka o poništenju nezakonita. Kao dokaz koji proturiječi i pobija naručiteljevo utvrđenje, navodi kako u žalbeni spis dostavlja dokument Stanje računa poreznog obveznika Nova lux d.o.o. Osijek, na dan 12. srpnja 2019., izdan 5. rujna 2019., od Ministarstva financija, Porezne uprave, Ispostava Osijek, i ističe kako je priloženi dokument javna isprava koja uživa presumpciju istinitosti te da je iz istoga razvidno da navedeni član zajednice ponuditelja na dan 12. srpnja 2019. nema iskazano dugovanje prema Poreznoj upravi, nego ima iskazanu preplatu u iznosu od 33.066,84 kuna. Pored navedenog, žalitelj zajednica ponuditelja smatra da naručitelj nije postupio po uputi ovoga tijela iz prethodnog iješenja, a ni po obvezi iz članka 425. stavka 6. ZJN 2016 te se time upustio u sferu samovolje i arbitrarnosti na koji način je povrijedio osnovna načela javne nabave, posebice načela razmjernosti i načela transparentnosti, što Odluku o poništenju čini nevaljanom. Svoj stav obrazlaže time da je ovo tijelo naručitelju dalo jasnu uputu o provođenju ponovnog postupka pregleda i ocjene ponuda, vezano uz pravno shvaćanje i obvezu da postupi prema članku 285. stavku 3. ZJN, a kako naručitelj nije postupio prema uputi i u roku 30 dana proveo ponovni postupak pregleda i ocjene ponuda, to radnje naručitelja poduzete izvan zakonskog roka ne smiju ići na štetu žalitelja zajednice ponuditelja, misleći pri tome na dohvat dokaza iz registra Porezne uprave učinjen 12. srpnja 2019.

Iz Zapisnika o ponovnom pregledu i ocjeni ponuda i priloženih mu dokumenata razvidno je da je naručitelj odbio ponudu ponuditelja Zg-projekt d.o.o. Zagreb jer nije dokazao tehničku i stručnu sposobnost traženu u točki 4.2.2. dokumentacije o nabavi te je potom ponudu žalitelja zajednice ponuditelja ocijenio ekonomski najpovoljnijom i pristupio dohvatu iz registara RH putem EOJN RH. Pribavio je Potvrdu Porezne uprave, Ispostave Osijek prema kojoj je član žalitelja zajednica ponuditelja Nova lux d.o.o. Osijek na dan 12. srpnja 2019. imao dug po osnovi poreza na dobit u iznosu od 7.905,37 kuna. Slijedi nadalje da je žalitelj u žalbeni spis dostavio dokument Stanje računa poreznog obveznika na 12. srpnja 2019., izdan od istoga tijela Porezne uprave, iz kojeg proizlazi da porezni obveznik Nova lux d.o.o. Osijek, prema knjigovodstvenom praćenju deset računa, na dan 12. srpnja 2019. ukupno duguje 317.668,84 kune, ukupno potražuje 350.752,02 kune i daje ukupno u preplati za iznos od 33.066,84 kune. Iz istoga dokumenta evidentno je da je jedan od tih deset računa i račun 1651 - porez na dobit i da navedeni porezni obveznik po osnovi poreza na dobit duguje 80.456,25 kune, potražuje 72.567,22 kune i da mu je dospio dug u iznosu od 7.905,37 kuna. Prema odredbi članka 252. stavka 1. ZJN 2016, kao i točke 3.1.2. Knjige 1 dokumentacije o nabavi, naručitelj je obvezan isključiti gospodarskog subjekta ako utvrdi da nije ispunio obveze plaćanja dospjelih poreznih obveza, a kako je u konkretnom slučaju naručitelj utvrdio da član žalitelja zajednica ponuditelja nije ispunio obvezu plaćanja dospjele obveze poreza na dobit, to znači da je naručitelj imao osnovu žalitelja zajednicu ponuditelja isključiti iz postupka javne nabave, bez obzira na utvrđenu činjenicu da je isti subjekt u preplati po zbrojnom stanju računa o kojima službenu evidenciju vodi Porezna uprava. Još jedna okolnost koja ide u prilog zauzetom stajalištu je i činjenica da dokument Stanje računa poreznog obveznika nije dokaz propisan točkom 3.1.2. dokumentacije o nabavi, niti odredbom članka 265. stavka 1. ZJN 2016, već je to isključivo Potvrda Porezne uprave. Točno je da je naručitelj radio dohvat Potvrde Porezne uprave člana žalitelja zajednice ponuditelja nakon isteka roka od 30 dana od dostave izvršne odluke Državne komisije, međutim navedena činjenica nije od utjecaja na zakonitost same Odluke o poništenju. Slijedom navedenog, žalbeni navodi ocijenjeni su neosnovanima.

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/19-01/871 URBROJ: 354-01/19-13, 8. studenog 2019.

Visoki upravni sud Republike Hrvatske odbio je tužbeni zahtjev radi poništenja ovog rješenja Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave.

PRESUDA: Poslovni broj: UsII-606/19-8, 29. siječnja 2020.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Hrvatske autoceste d.o.o., Zagreb
Žalitelj: Zajednica ponuditelja: Dalekovod-projekt d.o.o., Zagreb, IPT-inženjering d.o.o., Zagreb, Nova-lux d.o.o., Osijek, ESP d.o.o., Rijeka, TD plus d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Izrada projektne dokumentacije za racionalizaciju rasvjete i povećanje energetske učinkovitosti uvođenjem LED rasvjete za sve dionice i tunele u nadležnosti Hrvatskih autocesta
Datum odluke: 08/11/2019
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/19-01/871 URBROJ: 354-01/19-13, 8. studenog 2019. PRESUDA Poslovni broj: UsII-606/19-8 od 29. siječnja 2020.
 
  Baza rješenja DKOM - Sve