15. 11. 2022.

Žalitelj navodi da je naručitelj u stavkama 16., 17., 18. i 19. Troškovnika tražio da se u sklopu predmetnog postupka izvrši modifikacija postojećeg SCADA sustava koju jedini može odraditi proizvođač već postojećeg sustava za transport prtljage. Smatra  da navedenim uvjetom da ponuditelji moraju ostvariti suradnju s proizvođačem postojećeg sustava naručitelj protuzakonito ograničio tržišno natjecanje, stvarajući time apsurdnu situaciju u kojoj zapravo proizvođač postojećeg sustava za transport prtljage odlučuje o tome koji će ponuditelj biti odabran na predmetnom natječaju jer će to realno moći biti samo  onaj  ponuditelj  koji  ostvari  odgovarajuću  i/ili  najpovoljniju  suradnju  s proizvođačem  postojećeg  sustava.  

Naručitelj u odgovoru na žalbu ukazuje da su Rendgen uređaji za kontrolu predane prtljage koji se nabavljaju ovim postupkom samo jedan element cjelokupnog sustava zaduženog za siguran transport i kontrolu predane prtljage. Navodi da na tržištu postoji više uređaja koji udovoljavaju propisanom i traženom sigurnosnom standardu 3.1., te da navedenim traženjem ne ograničava  niti  jednog  gospodarskog  subjekta  da  ponudi  opremu  koja  udovoljava postojećim standardima. Tvrdi da ovaj predmetni postupak nabave ima za cilj zamjenu samo dijela cjelokupnog sustava od kojih se najveći dio odnosi na zamjenu 2 rendgen uređaja i prilagodbu postojećim dijelova za funkcioniranje cjeline. Smatra  da  je postavljeni  zahtjev  propisao zakonito  jer  je  suradnja  svih  ponuditelja  sa  osnovnim proizvođačem  sustava  u  većoj  ili  manjoj  mjeri  neupitna,  dok  način  na  koji  će potencijalni  gospodarski  ponuditelji  ostvariti  navedenu  suradnju  nije  u  nadležnosti naručitelja. 

Navedeno  traženje  sukladno  je Tehničkim  specifikacijama koje  jasno  propisuju  da ponuđena  oprema  mora  biti  u  potpunosti  kompatibilna  sa  svim  prikazanim specifikacijama postojećeg sustava za transport i kontrolu prtljage. Stoga, prema ocjeni ovog tijela, navedenim propisivanjem naručitelj nije ograničio tržišno natjecanje niti isto znači da proizvođač postojećeg sustava odlučuje o tome tko će biti odabrani ponuditelj u ovom postupku nabave, kako to pogrešno tumači žalitelj. Upravo suprotno, prema tvrdnji  naručitelja u odgovoru na  žalbu koju ovo  tijelo  prihvaća,  navedenim propisivanjem osigurava se da novi dijelovi za postojeći sustav koje nabavlja ovim postupkom nabave budu kompatibilni sa postojećim (već instaliranim) sustavom kako bi omogućio ispravan radi istog. Stoga se prema ocjeni ovog tijela ne nalazi nezakonitost u postupanju naručitelja na koju ukazuje žalitelj u žalbenom navodu te se isti ocjenjuje neosnovanim

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/22-01/687URBROJ: 354-02/7-22-07, 15. studenoga 2022.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Zračna luka Pula d.o.o., Ližnjan
Žalitelj: Securitas Hrvatska d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Dogradnja i rekonstrukcija postojećeg sustava za transport i kontrolu prtljage (prilagodba standardu 3) s uključenim održavanjem
Datum odluke: 15/11/2022
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/22-01/687 URBROJ: 354-02/7-22-07, 15. studenoga 2022.
Broj objave u EOJN: 2022/S 0F5-0038467
Članak: Članak 209. stavak 1.
Osnovan žalbeni navod: Ne
 
  Baza rješenja DKOM - Sve