Naručitelj prilikom produživanja roka za dostavu ponude nije uzeo u obzir složenost predmeta nabave i vrijeme potrebno za izradu ponuda
Žalitelj smatra da je rok za dostavu ponuda od 18 dana, koliko ga je naručitelj produžio nakon objave 9. izmjene dokumentacije o nabavi, ne osigurava dostatno vrijeme potrebno zainteresiranim gospodarskim subjektima za izradu ponude, s obzirom na znatno izmijenjeni koncept (416 stavki troškovnika), cijenu ponude te vrijeme potrebno da sukladno izmjenama troškovnika naprave prilagodbe u svojim kalkulacijama i kontaktiraju dobavljače kako bi sa sigurnošću utvrdili da su svi materijali i novi radovi sukladni s novim zahtjevima naručitelja. Navodi kako iz Obavijesti o izmjenama dokumentacije o nabavi od 27. kolovoza 2020. proizlazi da je naručitelj produžio rok za dostavu ponuda do 15. rujna 2020. sukladno članku 419. stavak 5. ZJN 2016, odnosno iz razloga što su okončani žalbeni postupci, a ne iz razloga što je znatno izmijenio dokumentaciju o nabavi, a što je bio obvezan sukladno članku 240. stavak 2. ZJN 2016. Žalitelj navodi kako se radi o iznimno velikom i zahtjevnom projektu koji podrazumijeva 7 zasebnih grupa, predaju ponuda zasebno za svaku grupu pa posljedično tome i sastavljanje 7 uveza ponuda i 7 ESPD obrazaca, odnosno po jedan za svaku grupu posebno za koju podnosi ponuda.
Naručitelj u odgovoru na žalbu navodi u bitnom da je 27. kolovoza 2020. nastavio postupak javne nabave, nakon što je objavljeno i posljednje rješenje ovog državnog tijela u predmetnim žalbenim postupcima. Tvrdi da je tijekom žalbenog postupka izvršio izmjene dokumentacije o nabavi temeljem upita zainteresiranih gospodarskih subjekata, te je razmjerno učinjenim izmjenama produljio rok za dostavu ponuda. S obzirom da je navedeni ispravak poziva za nadmetanje poslao na objavu 27. kolovoza 2020. te je istog dana odredio rok za dostavu ponude 15. rujna 2020. u 10:00 sati, odnosno 19 dana nakon dana slanja ispravka na objavu, smatra da je time u cijelosti postupio sukladno članku 419. stavak 5. i članku 240. stavak 2 ZJN 2016. Vezano za broj troškovničkih stavki koje su mijenjane, navodi da se generalno radi o 7 glavnih izmjena koje su zatim primijenjene na sve troškovnike. Slijedom svega navedenog, smatra daj e rok od 19 dana od dana slanja ispravka poziva na nadmetanje, dakle 9 dana duži od minimalnog zakonskog roka primjeren za pripremu ponuda.
U konkretnom slučaju naručitelj je u svrhu nastavka postupka nakon donošenja rješenja ovog državnog tijela, uz koji je istovremeno objavio 9. izmjene dokumentacije o nabavi, bio obvezan produžiti rok za dostavu ponuda najmanje za onoliko dana koliko je preostalo od dana izjavljivanja žalbe do isteka prvotno određenog roka te razmjerno važnosti 9. izmjene dokumentacije o nabavi, a najmanje za deset dana od dana slanja ispravka poziva na nadmetanje. Međutim, prilikom produživanja roka za dostavu ponude ako je dokumentacija o nabavi značajno izmijenjena, naručitelj nije obvezan primijeniti minimalan rok koji je propisan Zakonom, već je dužan uzeti u obzir složenost predmeta nabave i vrijeme koje je razmjerno važnosti izmjena gospodarskim subjektima potrebno za izradu ponuda pri čemu rok koji primjeni ne smije biti manji od minimalnog. Iako je u konkretnom slučaju naručitelj produžio rok za dostavu ponude u ukupnom trajanju od 19 dana, razvidno je da je postupajući prema članku 240. stavak 2. ZJN 2016 primijenio minimalan zakonski rok od 10 dana koji s obzirom na opsežnost izmjena i složenost konkretnog postupka javne nabave nije razmjeran niti primjeren. Slijedom navedenog, budući da naručitelj prilikom produživanja roka za dostavu ponude nije uzeo u obzir složenost predmeta nabave i vrijeme potrebno za izradu ponuda, već je primijenio minimalan zakonski rok koji u konkretnom slučaju nije primjeren, prema ocjeni ovog tijela žalbeni navod ocjenjuje se osnovanim. Temeljem članka 425. stavka 1. točke 4. ZJN 2016 odlučeno je da se poništava 9. izmjena dokumentacije o nabavi u dijelu zahvaćenom nezakonitošću te se predmet vraća naručitelju na ponovno postupanje.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/707 URBROJ: 354-01/20-7, 1. listopada 2020.
Naručitelj: Komunalno društvo Vodovod i kanalizacija d.o.o. za vodoopskrbu i odvodnju Rijeka, Rijeka
Žalitelj: Soxsys.coms.r.l., Republika Italija
Predmet nabave: Izgradnja sustava odvodnje u okviru projekta „Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka
Datum odluke: 01/10/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/707 URBROJ: 354-01/20-7, 1. listopada 2020.