Naručitelj nije dokazao postojanje činjenica i okolnosti na temelju kojih je donio odluku o odabiru
Žalitelj u žalbi, u bitnom, osporava zakonitost postupka pregleda i ocjene ponuda, u smislu ocjene sukladnosti ponude odabrane zajednice ponuditelja s odredbama dokumentacije o nabavi, odnosno osporava dodijeljeni broj bodova stručnjaku Mladenu Vojkoviću, predloženom stručnjaku odabrane zajednice ponuditelja za poziciju voditelj tima, osporava dodijeljeni broj bodova stručnjakinji Mirni Karzen, predloženoj stručnjakinji odabrane zajednice ponuditelja za poziciju stručnjak za participativno planiranje, osporava dodijeljeni broj bodova stručnjakinji Mirti Vukelić, predloženoj stručnjakinji odabrane zajednice ponuditelja za poziciju stručnjak za urbanu regeneraciju i brownfield investicije, osporava dodijeljeni broj bodova stručnjaku Blažu Golobu, predloženom stručnjaku odabrane zajednice ponuditelja za poziciju stručnjak za razvoj pametne uprave i poslovne procese u upravi, te osporava dodijeljeni broj bodova stručnjakinji Dinki Bujaš, predloženoj stručnjakinji odabrane zajednice ponuditelja za poziciju stručnjak za pripremu programa financiranih EU sredstvima.
U odgovoru na žalbu, a u odnosu na sve izjavljene žalbene navode, naručitelj navodi da sukladno članku 285. stavku 3. ZJN 2016 nije dužan provjeravati sve navode i podatke iz ponude, već samo u slučaju dvojbe, a u konkretnom slučaju nije bilo dvojbe. Naručitelj je utvrdio da se radi o respektabilnim subjektima i nije imao razloga za dvojbe ili sumnje, pa s tim u vezi niti potrebe za provjeravanjem točnosti navedenog iskustva stručnjaka. Naručitelj navodi da i sam ZJN 2016 polazi od presumpcije dobre vjere naručitelja i savjesnosti i poštenja ponuditelja. Navodi da su oba ponuditelja dostavila veći broj referenci koje su predmet bodovanja nego lije traženo. Ponuditelji su ponudili podjednako kvalitetne stručnjake i naručitelj ih je ocijenio s podjednakim, odnosno maksimalnim brojem bodova, te navodi da nije provjeravao niti reference koje je dostavio žalitelj. Naručitelj navodi da u dokumentaciji o nabavi nije propisao koje vrste poslova i aktivnosti spadaju, a koje nikako ne spadaju u projekte koji su predmet bodovanja, niti koliki i kakav nivo aktivnosti se očekuje od stručnjaka u istim projektima, jer to nije smatrao bitnim ni relevantnim. Naručitelj je kod oba ponuditelja imao dileme kod većine stručnjaka u smislu bodovanja navedenih iskustva, te je na kraju ocijenio da su sva navedena iskustva u kontekstu predmeta nabave relevantna, te da pojmove „strateški razvojni dokument" i „javni sektor" treba uzeti šire.
Potrebno je istaknuti da ispravno naručitelj navodi interpretaciju članka 285. stavka 3. ZJN 2016, navodeći da isti nalaže provjeru točnosti dostavljenih podataka i dokaza u ponudi samo u slučaju dvojbe naručitelja u točnost istih. Isto tako, ispravno naručitelj upućuje na presumpciju dobre vjere naručitelja i savjesnosti i poštenja ponuditelja pri sudjelovanju u postupku javne nabave. Iz odgovora naručitelja na žalbu proizlazi da tijekom pregleda i ocjene ponuda nije provjeravao točnost podataka navedenih kao iskustvo stručnjaka, te je gospodarskim subjektima prema kriteriju „Specifično iskustvo stručnjaka“ dodijelio maksimalan broj bodova. Međutim, naručitelj je dužan sve dostavljene dokaze ocijeniti savjesno i brižljivo, te na temelju svakog dokaza posebno i ukupnosti svih dokaza zajedno, utvrditi temelje za donošenje valjane odluke o odabiru. Iz naprijed navedenih žalbenih navoda proizlaze brojne dvojbe vezane za naznačeno iskustvo nominiranih stručnjaka odabrane zajednice ponuditelja na koje se žalitelj referira, a kojim stručnjacima je naručitelj dodijelio maksimalan broj bodova u postupku pregleda i ocjene ponuda. Vršeći pregled i ocjenu ponude, naručitelj je dužan utvrditi da dostavljeni podaci konkretne ponude odgovaraju zahtjevima koje je dokumentacijom o nabavi propisao, i to na takav način da je njegovo utvrđenje podložno ispitivanju i kontroli ostalih sudionika postupka, te u konkretnom slučaju ovoga tijela. S obzirom na utvrđeno činjenično stanje, te vodeći računa o okolnostima iz žalbenih navoda, ovo tijelo nije u mogućnosti ispitati zakonitost provedenog postupka pregleda i ocjene ponude odabrane zajednice ponuditelja. Navedeno jer iz Zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda nije jasno koje reference za kojeg stručnjaka je naručitelj bodovao, a posebice iz razloga što naručitelj u ovom žalbenom postupku ovome tijelu nije pružio konkretno očitovanje o niti jednom izjavljenom žalbenom navodu. Cijeneći okolnost da naručitelj nije dokazao postojanje činjenica i okolnosti na temelju kojih je donio odluku o odabiru, utvrđeno je da se ne mogu otkloniti prigovori žalitelja te su žalbeni navodi ocijenjeni osnovanima.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/137 URBROJ: 354-01/20-16, 17. travnja 2020.
Naručitelj: Grad Pula- Pola, Pula
Žalitelj: Apsolon strategija d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Nabava usluge izrade Strategije razvoja grada Pule za razdoblje od 2020.-2030. godine, odnosno Izrada strateških dokumenata za razvoj Pule do 2030. godine
Datum odluke: 17/04/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/137 URBROJ: 354-01/20-16, 17. travnja 2020.
Broj objave u EOJN: 2019/S 0F2-0049008
Članak: Članak 285. stavak 3.
Osnovan žalbeni navod: Da