Naručitelj nije dokazao da se predmetni postupak javne nabave neće moći izvršiti u financijskom okviru propisanom dokumentacijom o nabavi
Žalitelj osporava tvrdnju naručitelja da se zbog zabrane napuštanja prebivališta neće moći izvršiti predmet nabave u vremenskom i financijskom okviru koji je postavljen dokumentacijom o nabavi. Tvrdi da je procjena da li će predmet nabave moći izvršiti isključivo na ponuditelju, a nikako na naručitelju koji za to nema dovoljno saznanja niti ovlasti. Vezano da dio predmeta nabave koji se odnosi na istraživanja socio-ekonomskog statusa dionika sektora ribarstva, predmetna istraživanja mogu se obaviti telefonski ili putem e-maila. Osim toga, smatra da Odlukom o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj nije propisana apsolutna zabrana napuštanja mjesta prebivališta ili boravišta, već se isto dozvoljava u slučaju obavljanja posla. Zatim, navodi da ima mogućnost uvesti u posao jednog ili više podugovaratelja koji imaju prebivalište na području delte Neretve u svrhu izvršenja dijela predmeta nabave koji mora biti izvršen na toj lokaciji. Dalje, žalitelj citira uputu objavljenu na stranicama Interreg koji sufinancira navedeni projekt, a na kojima se između ostalog navode Mjere za pomoć projektima (fleksibilnost s rokovima za podnošenje izvještaja o napretku), Kontrole prve razine koji rade na daljinu (primanje elektroničkih verzija dokumenata) te Troškovi za online alate. Žalitelj navodi da iz navedenog proizlazi kako Interreg daje preporuku za nastavak svih projektnih aktivnosti s potrebnim prilagodbama, slijedom čega smatra neosnovan zaključak naručitelja kako se predmet nabave u konkretnom slučaju ne može izvršiti.
Naručitelj u odgovoru na žalbu navodi da su mu u trenutku pokretanja postupka javne nabave bile poznate okolnosti vezane za COVID-19, ali mu nisu bili poznati razmjeri pandemije COVID-19 u Republici Hrvatskoj koji su bili u trenutku donošenja odluke o poništenju postupka, budući da nije mogao znati u kojem će se smjeru pandemija razvijati i što će to značiti za daljnje funkcioniranje naručitelja. Napominje da je i Vlada Republike Hrvatske 2. travnja 2020. donijela Odluku o ograničavanju korištenja sredstava predviđenih Državnim proračunom Republike Hrvatske i financijskim planovima izvanproračunskih korisnika Državnog proračuna za 2020. godinu. Smatra da iako je navedena odluka donesena nakon donošenja odluke o poništenju, ista predstavlja dokaz da je trenutna financijska situacija neizvjesna s obzirom se ne ostvaruju predviđeni prihodi u Državnom proračunu Republike Hrvatske i u proračunu Dubrovačko-neretvanske županije iz kojih se financira cjelokupna djelatnost i poslovanje naručitelja. Naručitelj smatra da je jasno da je za pojedine aktivnosti potreban značajan terenski rad, održavanje radionica u Delti Neretve, susreti i okupljanje većeg broja osoba što treba uzeti u obzir sa obvezom pridržavanja protuepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja vezano uz bolest COVID-19.
Uvidom u opis predmeta nabave za Grupu 1., kao i sadržaj Odluke o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj od 23. ožujka 2020. ne proizlazi da se potrebne aktivnosti ne mogu izvršiti u propisanom vremenskom okviru. Naime, predmetnom Odlukom od 23. ožujka 2020. propisan je izuzetak od zabrane napuštanja prebivališta i boravišta upravo za „potrebe putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće“ uz posjedovanje propisanih propusnica. Stoga se ne može otkloniti prigovor žalitelja da je u konkretnom slučaju moguće izvršiti aktivnosti obuhvaćene predmetom nabave za Grupu 1., posebno uzimajući u obzir da se potrebna istraživanja provode na otvorenom prostoru na koje ponuditelji mogu pristupiti uz posjedovanje odgovarajućih propusnica. Također, iz dokumentacije o nabavi ne proizlazi, niti naručitelj u odgovoru na žalbu ne dokazuje da se aktivnosti vezane za susrete i radionice ne mogu provesti elektroničkim sredstvima komunikacije. Osim toga, naručitelj nije osporio tvrdnju žalitelja da je Interreg koji sufinancira predmetni program dao preporuku o nastavku projektnih aktivnosti uz potrebne prilagodbe upravo u obliku primjene elektroničkih sredstava komunikacije. Također, naručitelj nije dostavio nikakav dokaz da se predmetni postupak nabave za Grupu 1. ne može izvršiti u propisanom financijskom okviru već se samo u odgovoru na žalbu poziva na Odluku Vlade Republike Hrvatske o ograničavanju korištenja sredstava predviđenih Državnim proračunom Republike Hrvatske i financijskim planovima izvanproračunskih korisnika Državnog proračuna za 2020. Međutim, uzimajući u obzir da navedena Odluka Vlade Republike Hrvatske predviđa mogućnost daljnjeg provođenja postupaka javne nabave uz prethodnu suglasnost ministra financija, kao i činjenicu da se naručitelj na istu pozvao tek u očitovanju na žalbu, a ne u Odluci o poništenju, prema ocjeni ovog tijela naručitelj nije dokazao da se predmetni postupak javne nabave neće moći izvršiti u financijskom okviru propisanom dokumentacijom o nabavi.
Slijedom svega navedenog, a uzimajući u obzir daje rok za izvršenje predmeta nabave određen za 31. svibnja 2021., prema ocjeni ovog tijela naručitelj nije dokazao postojanje okolnosti koje bi opravdale donošenje odluke o poništenju postupka za Grupu 1., sukladno članku 298. stavak 1. točka 1. ZJN 2016. Stoga se žalbeni navod ocjenjuje osnovanim.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/254 URBROJ: 354-01/20-8, 12. svibnja 2020.
Naručitelj: Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, Dubrovnik
Žalitelj: Urbanex d.o.o. Split
Predmet nabave: Usluga izrade dokumenata i organizacija događanja u sklopu projekta Change We Care (po grupama)
Datum odluke: 12/05/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/254 URBROJ: 354-01/20-8, 12. svibnja 2020.