Naručitelj tijekom roka mirovanja može donijeti odluku o poništenju postupka ukoliko su ispunjeni zakonom propisani razlozi
Žalitelj u žalbi navodi da je naručitelj nezakonito poništio predmetni postupak javne nabave, nakon što je prethodno donio odluku o odabiru za Grupu 1. Ističe da sukladno odredbama ZJN 2016, nakon donošenja odluke o odabiru postupak javne nabave miruje te tijekom istog naručitelj nije ovlašten poduzimati nikakve radnje (osim ispravaka pogreške u pisanju ili računanju). Stoga smatra da je naručitelj postupio protivno članku 307. ZJN 2016 kada se 7 dana nakon objave odluke o odabiru za Grupu 1. predomislio i donio odluku o poništenju postupka javne nabave.
Naručitelj u odgovoru na žalbu u bitnom ističe da je odluku o poništenju donio u skladu s člankom 303. ZJN 2016 zbog nastupa posebnih okolnosti uzrokovanih virusom COVID-19 i to u roku od 30 dana od nastanka razloga za poništenje. Naručitelj u odgovoru ne osporava da su mu okolnosti vezane za COVID-19 bile poznate u trenutku donošenja odluke o odabiru (19. ožujka 2020.), međutim tvrdi kako iste nisu dosegle takve razmjere kao u trenutku donošenja odluke o poništenju (26. ožujka 2020).
Provjeravajući žalbeni navod utvrđeno je da je nakon provedenog postupka pregleda i ocjene ponuda naručitelj dana 19. ožujka 2020. donio, a dana 20. ožujka 2020. u EOJN RH objavio odluku o odabiru za Grupu 1. kojom je kao ekonomski najpovoljniju ponudu odabrao ponudu žalitelja. Nakon toga, naručitelj je dana 27. ožujka 2020. u EOJN RH objavio izmijenjeni Zapisnik o pregledu i ocjeni ponuda i odluku o poništenju postupka javne nabave za Grupu 1. kojom je poništena prethodno donesena odluka o odabiru za Grupu 1. Naručitelj je kao temelj za poništenje postupka naveo članak 298. stavak 1. točke 1. ZJN 2016, radi nastupa posebnih okolnosti uzrokovanih virusom COVID-19. U odnosu na predmet nabave za Grupu 1. naveo je kako isti nije moguće izvršiti u vremenskom i financijskom okviru propisanom dokumentacijom o nabavi, uzimajući u obzir znanstvena istraživanja koje je potrebno provesti uz navedena ograničenja kretanja ljudi i ekonomske posljedice uzrokovane bolešću COVID- 19.
U postupcima javne nabave rok mirovanja primjenjuje se prvenstveno u svrhu sprečavanja javnog naručitelja da sklopi ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum prije proteka tog roka, odnosno da se ponuditeljima omogući učinkovita pravna zaštita prije samog sklapanja ugovora o javnoj nabavi ili okvirnog sporazuma. Također, postupak javne nabave završava izvršnošću odluke o odabiru što znači da tijekom roka mirovanja postupak javne nabave traje. Dakle, iz navedenih zakonskih odredaba ne proizlazi da naručitelj tijekom roka mirovanja ne može donijeti odluku o poništenju postupka, ukoliko su ispunjeni zakonom propisani razlozi. Stoga, prema ocjeni ovog tijela postupanje naručitelja koji je u konkretnom slučaju donio odluku o odabiru, pa tijekom roka mirovanja odluku o poništenju postupka javne nabave, nije protivno odredbama ZJN 2016. Slijedom navedenog, žalbeni navod ocjenjuje se neosnovanim.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/254 URBROJ: 354-01/20-8, 12. svibnja 2020.
Naručitelj: Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode Dubrovačko-neretvanske županije, Dubrovnik
Žalitelj: Urbanex d.o.o. Split
Predmet nabave: Usluga izrade dokumenata i organizacija događanja u sklopu projekta Change We Care (po grupama)
Datum odluke: 12/05/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/254 URBROJ: 354-01/20-8, 12. svibnja 2020.