15. 12. 2017.

Osporavajući dokumentaciju o nabavi žalitelj, u odnosu na točku 4.3.2, koja se odnosi na tehničku i stručnu sposobnost glede stručnjaka, pod točkom 3) stručnjak za javnu nabavu, u bitnome navodi kako je naručitelj propustio obrazložiti iz kojeg razloga je za stručnjaka za javnu nabavu kao uvjet potrebno imati završen sveučilišni studij ako se kao treći uvjet traži “ važeći certifikat iz javne nabave sukladno zakonu o javnoj nabavi'’. Žalitelj ističe članak 2. točka 1. Pravilnika o izobrazbi u području javne nabave („Narodne novine“, broj 65/17, dalje: Pravilnik) koji propisuje da je certifikat iz javne nabave “potvrda koja se izdaje temeljem uspješno položenog ispita, a kojim se potvrđuje posjedovanje znanja i vještina u području javne nabave” pa je stoga razvidno kako stručnjak koji posjeduje važeći certifikat, ipso facto ima znanja i vještine iz područja javne nabave na visokoj (profesionalnoj) razini. Žalitelj navodi da je za obavljanje poslova koji su predmet ove javne nabave, sukladno tehničkim specifikacijama-opis poslova iz dijela za koji je zadužen stručnjak za javnu nabavu, potrebno specifično znanje i vještine te prikladno iskustvo u području javne nabave, dok je činjenica završenog studija apsolutno irelevantna za kvalitetno i uspješno izvršavanje poslova i predmeta ove javne nabave.

Temeljem utvrđenog činjeničnog stanja iz kojeg proizlazi da su obveze stručnjaka za javnu nabavu detaljno propisane odredbama, a imajući na umu da uvjeti sposobnosti moraju biti vezani uz predmet nabave i razmjerni predmetu nabave te da u konkretnom slučaju propisane obveze predmetnog stručnjaka uključuju vrlo širok spektar postupanja te savjetovanja naručitelja, sudjelovanja u aktivnostima koje nisu vezane samo i isključivo za postupak javne nabave u okviru odredaba ZJN 2016 te uključuju i primjerice pružanje pomoći u postupcima potraživanja i sporova, a procijenjena vrijednost nabave je 3.625.328,00 kuna, odnosno radi se o projektu vrijednosti 145.533.786,00 kuna koji se financira iz EU fondova, DKOM ocjenjuje, držeći se granica žalbenog navoda, da je zahtjev naručitelja opravdan, odnosno da žalitelj ne dokazuje da je uvjet sposobnosti za stručnjaka za javnu nabavu nezakonit, diskriminatoran, nepotreban, da narušava tržišno natjecanje i tržišnu utakmicu te je u suprotnosti sa načelima propisanim u ZJN 2016. Žalbeni navod je neosnovan.

RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/17-01/821, URBROJ: 354-01/17-9,  od 15. prosinca 2017.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Lučka uprava Osijek
Žalitelj: Trames Consultants d.o.o.
Predmet nabave: Usluga upravljanja EU projektom Izgradnja terminala za pretovar rasutih tereta u luci Osijek
Datum odluke: 15/12/2017
 
  Baza rješenja DKOM - Sve