Žalitelj navodi da naručitelj nije provjeravao, već je jednostrano, bez provedene analize, prihvatio sve dostavljene projekte kao relevantne
Žalitelj navodi vezano za kriterij Kvaliteta, podkriterij Iskustvo predloženih stručnjaka za grupu 1 na području prometnog sustava, da naručitelj nije provjeravao, već je jednostrano, bez provedene analize, prihvatio sve dostavljene projekte kao relevantne te ih je bodovao pa je slijedom nepravilnog pregleda životopisa i ocjene projekata naručitelj donio nezakonitu odluku o odabiru.
Dakle, iz sporne odredbe koja glasi: „Iskustvo predloženih pet stručnjaka za Grupu 1 koji zadovoljavaju uvjete iz točke 4.3.2. dokumentacije o nabavi na području prometnog sustava (45 bodova)“, ali iz ostatka točke 6.6. dokumentacije o nabavi, proizlazi da će naručitelj bodovati iskustvo (projekte) na području prometnog sustava, i to iskustvo (projekti) samo onih predloženih pet stručnjaka za grupu 1 koji zadovoljavaju uvjete iz točke 4.3.2. dokumentacije o nabavi. Navedeno proizlazi i iz gramatičkog tumačenja sporne odredbe („stručnjaka za Grupu 1 koji zadovoljavaju uvjete“), ali i iz odredbi ZJN 2016. Naime, prema članku 291. ZJN 2016, javni naručitelj provodi pregled i ocjenu ponuda te, u pravilu, sljedećim redoslijedom provjerava: 1. je li dostavljeno jamstvo za ozbiljnost ponude, ako je traženo, te je li dostavljeno jamstvo valjano, 2. odsutnost osnova za isključenje gospodarskog subjekta, 3. ispunjenje traženih kriterija za odabir gospodarskog subjekta te, ako je primjenjivo, ispunjenje kriterija za smanjenje broja sposobnih natjecatelja, 4. ispunjenje zahtjeva i uvjeta vezanih uz predmet nabave i tehničke specifikacije te ispunjenje ostalih zahtjeva, uvjeta i kriterija utvrđenih u obavijesti o nadmetanju te u dokumentaciji o nabavi, uzimajući u obzir, ako je primjenjivo, varijante ponuda, i 5. računsku ispravnost ponude. Sukladno članku 296. ZJN 2016, nakon pregleda i ocjene ponuda sukladno ovome odjeljku valjane ponude rangiraju se prema kriteriju za odabir ponude. Prema tome, naručitelji u postupcima javne nabave prvo provjeravaju je li ponuda valjana, što uključuje i provjeru da li ponuditelj ispunjava tražene kriterije za odabir gospodarskog subjekta, a onda valjanu ponudu boduju po kriteriju za odabir ponude. Drugim riječima, jedini kriterij za bodovanje kojima projekti trebaju udovoljiti je da se radi o projektima s područja prometnog sustava.
Također je potrebno napomenuti da je naručitelj u točki 6.6. dokumentacije o nabavi predvidio da će kao temelj za bodovanje koristiti popise projekata na području prometnog sustava. Slijedom svega navedenog, žaliteljev navod ocijenjen je neosnovanim.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/19-01/338, URBROJ: 354-01/19-16, od 22.svibnja 2019.
Naručitelj: Bjelovarsko-bilogorska županija
Žalitelj: ZP Um i UM d.o.o., Zagreb, PNZ svetovanje projektiranje d.o.o., Ljubljana, Slovenija i Sveučilište u Zagrebu Građevinski fakultet, Zagreb
Predmet nabave: Usluga izrade Masterplana prometnog sustava (grupa 1.)
Datum odluke: 22/05/2019