09. 07. 2021.

Žalitelj navodi da su odredbe dokumentacije o nabavi u dijelu “Kriterij dodatne kvalitete-transport od mjesta proizvodnje do mjesta isporuke" u suprotnosti s načelima javne nabave iz članka 4. ZJN 2016, prvenstveno načelom slobode kretanja robe i načelom uzajamnog priznavanja. Navodi da se naručitelj evidentno odlučio na geografsku diskriminaciju kako bi pogodovao proizvodnim firmama sa sjedištem u Splitsko-Dalmatinskoj županiji, te je odštetio potencijalne ponuditelje koji svoje pogone imaju izvan Splitsko-Dalmatinske županije. Zaključuje da propisane odredbe dokumentacije o nabavi ograničavaju broj gospodarskih subjekata koji se mogu javiti na predmetni natječaj.

U odgovoru na žalbu naručitelj navodi da su propisani kriteriji dodatne kvalitete mjerilo “zelene javne nabave" koji obuhvaća osnovne okolišne faktore jer se njihova primjena odražava pozitivnim utjecajem na okoliš, odnosno predmetnim kriterijima dodatno se vrednuju/boduju proizvodi od recikliranog materijala i proizvodi s nižim opterećenjem okoliša/manja emisija C02 zbog manjeg transporta/kraćeg prijevoza. 

Zelena javna nabava predstavlja dobrovoljni instrument zaštite okoliša kojim se potiče zaštita okoliša i održiva potrošnja i proizvodnja. U situaciji kada naručitelj uključuje mjerila zelene javne nabave u postupak javne nabave, kao što to ovdje naručitelj navodi da je učinio, obvezan je i dalje voditi brigu o primjeni načela javne nabave iz članka 4. ZJN 2016, kao i voditi brigu da propisani kriteriji sukladno članku 285. stavku 1. ZJN 2016 ne budu diskriminirajući, da budu povezani s predmetom nabave te da omogućavaju učinkovito nadmetanje. Prema ocjeni ovog tijela naručitelj u žalbenom postupku nije jasno obrazložio, niti sukladno članku 403. ZJN 2016 dokazao na koji način upravo kriterij odabira koji osporava žalitelj „transport od mjesta proizvodnje do mjesta isporuke", pri čemu naručitelj boduje manju udaljenost od mjesta proizvodnje do mjesta isporuke, a ne propisujući pritom nikakve odredbe o vrsti vozila koja se koriste za prijevoz, dovodi do dodatnog vrednovanja proizvoda s nižim opterećenjem okoliša/manjom emisijom C02. U odgovoru na žalbu naručitelj prije svega polazi od pretpostavke da će se pozitivni utjecaji na okoliš  ostvariti zbog manje emisije C02, uslijed kraćeg transporta/prijevoza robe. Međutim, takvu argumentaciju ovo tijelo nije moglo prihvatiti s obzirom na to da isporučitelji mogu robu prevoziti s različitim oblicima prijevoza, te s vozilima s različitim emisijama C02.  Ovo tijelo ocijenilo je da propisani kriterij dodatne kvalitete u dijelu “transport od mjesta proizvodnje do mjesta isporuke" nije u skladu s mjerodavnim odredba ZJN 2016, te je žalbeni navod ocijenjen kao osnovan.

RJEŠENJE: KLASA: UP/ll-034-02/21-01/478 URBROJ: 354-01/21-8, 9. srpnja 2021.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Klinički bolnički centar Split, Split
Žalitelj: Insako d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: PVC proizvodi (po grupama)
Datum odluke: 09/07/2021
Klasa rješenja: KLASA: UP/ll-034-02/21-01/478 URBROJ: 354-01/21-8, 9. srpnja 2021.
Broj objave u EOJN: 2021/S 0F2-0018267
Članak: Članak 4. i članak 285. stavak 1.
Osnovan žalbeni navod: Da
 
  Baza rješenja DKOM - Sve