Naručitelj je sada pobliže opisao i definirao koje su to zgrade koje će uzimati u obzir prilikom bodovanja valjanih ponuda na način koji je sukladan ZJN 2016
Žalitelj navodi da je naručitelj izmjenom dokumentacije o nabavi od 29. srpnja 2022. godine izmijenio kriterije za odabir gospodarskog subjekta bez da su prošli prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima u trajanju od najmanje pet dana. Naime, ističe da je prije izmjene dokumentacije o nabavi bilo propisano da gospodarski subjekt mora imati reference od kojih se barem jedna mora odnositi na izgradnju i/ili rekonstrukciju zgrade javne namjene. Međutim, u izmjeni se naručitelj poziva na Zakon o obnovi zgrada oštećenih potresom na području Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije, Zagrebačke županije, Sisačka-moslavačke županije i Karlovačke županije koji, po mišljenju žalitelja, sadržava najužu definiciju zgrada javne namjene te su s predmetnom definicijom iz tog Zakona isključeni mnogi gospodarski subjekti koji su se planirali javiti na predmetni postupak.
Naručitelj u odgovoru na žalbu navodi da izmjenom dokumentacije o nabavi nije izmijenio propisane kriterije za odabir gosparskog subjekta, već je pobliže objasnio i obrazložio navod korišten u dokumentaciji, a sve nastavno na upit gospodarskog subjekta zaprimljen tijekom provedbe postupka javne nabave. U odnosu na dio žalbenog navoda u kojem žalitelj zahtijeva ponovno pokretanje postupka prethodnog savjetovanja odredaba dokumentacije o nabavi, naručitelj napominje da je prethodno savjetovanje za ovaj postupak nabave proveo u skladu s člankom 198. stavkom 3. ZJN 2016 ukupno dva puta. Smatra da se ovim pojašnjenjem nisu mijenjali, već jasnije definirali propisani uvjeti sposobnosti. Izmjena dokumentacije o nabavi provedena je u fazi provedbe postupka javne nabave, a ZJN 2016 dopušta izmjene dokumentacije tijekom provedbe postupka te je bespredmetno govoriti o vraćanju postupka javne nabave na razinu prethodnog savjetovanja.
Ocjena je žalbenog tijela da je iz odredbe članka 198. stavka 3. ZJN 2016 razvidno da se postupak prethodnog savjetovanja provodi prije pokretanja postupka javne nabave. U tom smislu je u pravu naručitelj kada navodi da je izmjena dokumentacije o nabavi od 29. srpnja 2022. godine provedena u fazi provedbe postupka javne nabave, da ZJN 2016 dopušta izmjene dokumentacije tijekom provedbe postupka javne nabave. Prema ocjeni ovog tijela naručitelj je u konkretnom postupku nabave u osporavanom dijelu izmijenio (dopunio) dokumentaciju o nabavi na način koji je sukladan ZJN 2016 te u njegovom postupanju ovo tijelo ne nalazi nezakonitosti. Stoga je žalbeni navod u ovom dijelu neosnovan. Žalbeno tijelo ne može se složiti s navodima žalitelja da Zakon o obnovi sadrži najužu definiciju zgrade javne namjene. U odnosu na onu kako ju definira Zakon o gradnji, Zakon o obnovi izrijekom propisuje koje su to zgrade koje koriste tijela javne vlasti za obavljanje svojih poslova, čime je pojam zapravo preciznije definiran. Prema ocjeni žalbenog tijela naručitelj nije povrijedio citirane odredbe ZJN 2016 koje se tiču kriterija za kvalitativni odabir gospodarskog subjekta niti je pogodovao određenom gospodarskom subjektu, kako to pogrešno ističe žalitelj, koji se tom prilikom poziva na odredbe ZJN 2016 koje se tiču tehničkih specifikacija predmeta nabave i nisu primjenjive u ovom slučaju. Umjesto pojma zgrade javne i društvene namjene, koji pojam, bez njegove dodatne definicije je sadržavala osnovna dokumentacija o nabavi, naručitelj je sada pobliže opisao i definirao koje su to zgrade koje će uzimati u obzir prilikom bodovanja valjanih ponuda u ovom postupku. Naručitelj tom prilikom nije postupio protivno citiranim odredbama članka 285. ZJN 2016 te se žalbeni navod i u ovom dijelu ocjenjuje neosnovanim.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/22-01/538 URBROJ: 354-02/8-22-8, 2. rujna 2022.
Naručitelj: Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet, Zagreb
Žalitelj: Kograd d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Izvođenje radova cjelovite obnove građevina (glavne i dvorišne zgrade) na lokaciji Fra Andrije Kačića Miošića 26
Datum odluke: 02/09/2022
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/22-01/538 URBROJ: 354-02/8-22-8, 2. rujna 2022.
Broj objave u EOJN: 2022/S 0F2-0025565
Članak: Članak 198. stavak 3. i članak 285.
Osnovan žalbeni navod: Ne