Period u kojem gospodarski subjekti mogu dokazati da su izvršili tražene usluge
Žalitelj navodi da je naručitelj u točki 29.1. dokumentacije o nabavi odredio znatno dulji period u kojem gospodarski subjekti mogu dokazati da su izvršili tražene usluge, međutim, kako nije obrazložio niti jedan razlog određivanja takvog duljeg perioda, razlozi za određivanje perioda od 20 godina nisu razvidni i transparentni. Navodi da na ovakav način naručitelj krši načelo učinkovitog trošenja javnih sredstava, jer bi mogao dobiti ponuditelja koji je tražene usluge izvršavao prije 20 godina i nakon toga niti jednom nije izvršavao usluge slične predmetu nabave pa bi zbog proteka vremena moglo doći u pitanje znanje i vještine ponuditelja i stručnjaka koji će izvršavati ovaj ugovor, što u konačnici može dovesti do neurednog izvršavanja ugovora.
Uvidom u dokumentaciju o nabavi utvrđeno je da je naručitelj u točki 29.1., kao uvjet tehničke i stručne sposobnosti propisao da gospodarski subjekt mora dokazati da ima minimalno iskustvo u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom 20 (dvadeset) godina koje prethode toj godini.
Članak 268, stavak 1. točka 3. ZJN 2016 propisuje da se tehnička i stručna sposobnost gospodarskog subjekta, u skladu s prirodom, količinom ili važnosti, i namjenom radova, robe ili usluga, može dokazati popisom glavnih usluga pruženih u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave i tijekom tri godine koje prethode toj godini, a stavak 4. tog članka propisuje da javni naručitelj može odrediti duži rok u kojem su usluge izvršene ako je to potrebno kako bi se osigurala odgovarajuća razina tržišnog natjecanja.
Naručitelj je u konkretnom slučaju postupao sukladno članku 268. stavku 4. ZJN 2016 te propisao duži rok u kojem usluge mogu biti izvršene (20 godina), a u odgovoru na žalbu navodi da mu je motiv za određivanje dužeg roka bio upravo onaj naveden u samoj odredbi članka 268. stavka 4. ZJN 2016 - osiguranje odgovarajuće razine tržišnog natjecanja, s obzirom da je Pelješki most velika kapitalna investicija od strateškog značaja za RH. Određivanjem dužeg roka u kojem usluge mogu biti izvršene naručitelj je omogućio zainteresiranim gospodarskim subjektima lakše dokazivanje traženog uvjeta tehničke i stručne sposobnosti, a što je u skladu i sa člankom 268. stavkom 6. ZJN 2016. Slijedom svega navedenog, navod žalitelja se ocjenjuje kao neosnovan.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/17-01/728, URBROJ: 354-01/17-6, od 16. studenog 2017.
Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o.
Žalitelj: IDP Ingenieria Y Arquitectura Iberia SL
Predmet nabave: Nadzor nad izgradnjom mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama
Datum odluke: 16/11/2017