Osporavanje bodovanja ponuda za 2. zadatak (predložena medijska strategija - taktika)
Žalitelj osporava bodovanje prema jednom od četiri potkriterija unutar drugog kriterija za odabir ponude naziva ispunjenje zadataka (agencije) te smatra da odabrani ponuditelj nije trebao dobiti maksimalne bodove. Vezano za dodjelu bodova po 2. zadatku (predložena medijska strategija - taktika) žalitelj ukazuje na nedostatke ponude odabranog ponuditelja. Ističe dužinu špota i učestalost emitiranja kao i izbor predloženih medija, te navodi kako je nejasno kojim se kriterijima stručno povjerenstvo naručitelja koristilo prilikom bodovanja, s obzirom na to da je žalitelj lošije ocijenjen, a ponuđeni su jednaki mediji, te detaljno razrađeni medija planovi, dok odabrani ponuditelj nije predložio nikakve media planove za web oglašavanje i radio. Osim toga žalitelj ukazuje na nedosljednost prilikom bodovanja i na primjeru ponuditelja Media polis d.o.o. koji je ocijenjen istim brojem bodova kao i žalitelj, s tim da je naručitelj ocijenio kako je imenovani potpuno pogriješio pri odabiru ciljne skupine.
Žaliteljevo osporavanje dužine špota i učestalosti emitiranja u planu kampanje odabranog ponuditelja DKOM ocjenjuje neosnovanim iz razloga što navedeno nije propisano kao parametar koji se valorizira unutar kriterija-ispunjenje zadatka, niti su bili predmet ocjene u postupku pregleda i ocjene ponuda od strane naručitelja.
S obzirom na to da je naručitelj morao u okviru 2. zadatka ocijeniti predloženu medijsku strategiju - taktiku (predložena kombinacija media mixa osigurava što bolju pokrivenost definiranih ciljnih skupina, primame i sekundarne), a s obzirom na iznijetu ocjenu u zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda kako ponude žalitelja, tako i ponude odabranog ponuditelja, dok u odgovoru na žalbu detaljnije i transparentnije daje ocjenu toga zadatka, ostaje jedino za zaključiti, da je naručitelj propustio obrazložiti svoju ocjenu dodijele bodova u samom zapisniku o pregledu i ocjeni ponuda. Naručitelj ne može ostaviti prostor za arbitrarno dodjeljivanje bodova i mora prilikom primjene kriterija za odabir ponude pružiti obrazloženje za sve dodijeljene bodove, kako bi se postupanje naručitelja učinilo podložnim ispitivanju ponuditelja, ali i žalbenog tijela.
Iz opisanog činjeničnog stanja očigledno je da naručitelj nije dodijelio bodove žalitelju zbog sekundarne ciljne skupine, a s obzirom na ocjenu DKOM-a da naručitelj nije na jasan i dosljedan način obrazložio ocjenu po prvom potkriteriju koji je polazišna točka za daljnju dodjelu bodova, posljedično se dovodi u pitanje i valjanost naručiteljeve dodjele bodova po ostalim potkriterijima. Žalbeni navodi su osnovani.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/19-01/309, URBROJ: 354-01/19-9, od 28.svibnja 2019.
Naručitelj: HP-Hrvatska pošta d.d.
Žalitelj: Akter-Public d.o.o.
Predmet nabave: Usluge oglašavanja u medijima
Datum odluke: 28/05/2019