Određivanje maksimalnoga broja referenci stručne kvalifikacije i iskustvo stručnjaka
Žalitelj u žalbi navodi da je u izmjeni DON u okviru kriterija za odabir ponude, stručne kvalifikacije i iskustvo stručnjaka kao maksimalan broj referenci koje će bodovati određeno šest referenci odnosno projekata, što smatra protivnim temeljnim načelima javne nabave, posebice načelu tržišnog natjecanja i načelu transparentnosti. Navodi da je naručitelj izmijenio kriterij odabira na način da je broj referenci koje će bodovati ograničio, usprkos činjenici da maksimalni postotak za specifično iskustvo stručnjaka iznosi 60%, odnosno 90 bodova. Navodi da ovaj postotak (60%) ima smisla kada broj referenci koje će se bodovati nije ograničen na maksimalno šest, dok navedeno ograničavanje poništava sam značaj instituta ekonomski najpovoljnije ponude.
DKOM je ocijenio da je naručitelj odredio kriterij kvalitete na način koji je mjerljiv i omogućuje usporedivost ponuda. S druge strane, ukoliko žalitelj smatra da je naručitelj u izmjeni DON, kojim je određen maksimalan broj projekata odnosno referenci koje će se bodovati, kriterij iskustva navedenih stručnjaka, odnosno bodovanje nezakonito propisao, isto je morao dokazati, što žalitelj u konkretnom slučaju nije učinio (članak 403. stavak 1. i 2. ZJN 2016). S obzirom na to da žalitelj protivno pravilima o teretu dokazivanja, nije dokazao da bi svaki potencijalni ponuditelj mogao za tražene stručnjake dostaviti znatno veći broj referenci od maksimalnih šest kod kriterija odabira-stručne kvalifikacije i iskustvo stručnjaka, utvrđeno je da naručitelj određivanjem maksimalnih šest projekata odnosno referenci koje će bodovati za svakog angažiranog stručnjaka, nije suzio prostor tržišnog natjecanja te time nije ograničio gospodarske subjekte u dokazivanju iskustva stručnjaka koje će biti angažirano. Kako je bodovanje stručnog iskustva stručnjaka u okviru kriterija za odabir ponude naručitelj propisao sukladno odredbama članaka 284. i 285. ZJN 2016, ovaj žalbeni navod ocijenjen je kao neosnovan.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/18-01/742, URBROJ: 354-01/18-6, od 2. listopada 2018.
Naručitelj: Sisačko-moslavačka županija
Žalitelj: Trames Consultants d.o.o.
Predmet nabave: Izrada Masterplana prometnog razvoja Sisačko-moslovačke županije na okoliš
Datum odluke: 02/10/2018