21. 08. 2014.

1. Žalba žalitelja odbija se kao neosnovana.
2. Odbija se zahtjev žalitelja za nadoknadom troškova žalbenog postupka.

O b r a z l o ž e n j e

Žalitelj navodi da su nuđene cijene odabranog ponuditelja neistinite i toliko niske da po istima nije moguće stručno i kvalitetno izvesti predmetne radove, a navedeni nedostatak ponude nije otklonio niti dostavljenim pojašnjenjem u kojem je naveo da su u cijeni „bitnih stavki" sadržani svi troškovi radova te da je ponuda prilagođena uvjetima na tržištu jer i dalje nije jasno koje su bitne stavke troškovnika, a koje nebitne. Žalitelj ističe da odabrani ponuditelj primjerice za pripremne radove i pomoćne radove kod bojanja zidova nudi cijenu 0,09 kuna/m2, a radi se o ukupnoj površini od 26.600,00 m2 te za radove ličenja stolarije nudi cijenu 0,09 kuna/m2, a radi se o ukupnoj površini od 2.500,00 m2.

Nadalje, utvrđeno je daje naručitelj dopisom KLASA: 400-01/14-005/11 URBROJ: 251-26-2111-14-24/BM/BB od 24. svibnja 2014. godine pozvao odabranog ponuditelja da dostavi pisano objašnjenje neuobičajeno niske cijene, navodeći u istom da je njegova cijena za više od 50% niža od prosječne cijene preostalih valjanih ponuda i za više od 20% niža od cijene drugorangirane valjane ponude.

Odabrani ponuditelj naručitelju je dostavio pojašnjenje u kojem je naveo da u potpunosti ostaje kod ponuđenih jediničnih cijena po svim stavkama troškovnika i kod ukupno ponuđene cijene za radove koji su predmet nabave i definirani su u troškovniku te da su u cijeni bitnih stavki sadržani svi troškovi osoblja, materijala, uređaja, usluga i dr., kao i da su jedinične cijene rezultat racionalizacije ukupnog poslovanja i prilagođene današnjim uvjetima na tržištu. Navedeno očitovanje naručitelj je prihvatio.

Članak 91. stavak 1. Zakona o javnoj nabavi propisuje da ako je u ponudi iskazana neuobičajeno niska cijena ponude ili neuobičajeno niska pojedina jedinična cijena što dovodi u sumnju mogućnost isporuke robe, izvođenja radova ili pružanja usluga koji je predmet nabave, javni naručitelj može odbiti takvu ponudu. Kod ocjene cijena javni naručitelj uzima u obzir usporedne iskustvene i tržišne vrijednosti te sve okolnosti pod kojima će se izvršavati određeni ugovor o javnoj nabavi.
Stavak 4. navedenog članka propisuje da javni naručitelj mora provjeriti podatke o sastavnim elementima ponude iz objašnjenja ponuditelja, uzimajući u obzir dostavljene dokaze. Javni naručitelj provjerava jesu li cijene ekonomski objašnjive i logične, a osobito može provjeriti jesu li u cijeni bitnih stavki sadržani svi troškovi (osoblja, materijala, uređaja, usluga itd.) te je li cijena za tržišno vrjednije, odnosno kvalitetnije stavke u pravilu viša nego za tržišno manje vrijedne, odnosno manje kvalitetne stavke.
----. Odabrani ponuditelj naručitelju je potvrdio da će predmet nabave izvršiti po iskazanim cijenama koje su prilagođene uvjetima na tržištu i da su u cijeni bitnih stavki sadržani svi troškovi osoblja, materijala, uređaja i usluga, a naručitelj je dostavljeno pojašnjenje prihvatio.
Po ocjeni naručitelja odabrani ponuditelj je u dostavljenom pojašnjenju otklonio sumnju u mogućnost izvođenja radova koji su predmet nabave time što je potvrdio da je u mogućnosti izvesti predmetne radove sukladno svojoj ponudi, a naručitelj je ponudu odabranog ponuditelja prihvatio.
Ovo državno tijelo smatra bitnim istaknuti da se u konkretnom postupku ne može sa sigurnošću otkloniti mogućnost eventualnih povreda ugovornih obveza prilikom izvršenja ugovora.
Slijedom svega navedenog, žalbeni navod je ocijenjen neosnovanim.

RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/14-01/667, URBROJ: 354-01/14-9 od 21. kolovoza 2014.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Grad Zagreb
Žalitelj: Soboslikarski-ličilački radovi obrt
Predmet nabave: Soboslikarski-ličilački radovi u objektima mjesne samouprave
Datum odluke: 21/08/2014
 
  Baza rješenja DKOM - Sve