26. 11. 2020.

Žalitelj navodi da je cijena ponude odabranog ponuditelja suprotna Zakonu o porezu na dodanu vrijednost i Pravilniku o porezu na dodanu vrijednost, odnosno posljedično na navedeno da cijena odabrane ponude uz pravilnu primjenu tih propisa prelazi procijenjenu vrijednost nabave a samim time je navedenu ponudu kao neprihvatljivu trebalo odbiti. Žalitelj navodi da je iz same ponude vidljivo da je odabrani ponuditelj ponudio cijenu od 305.000,00 kuna bez PDV-a, odnosno da cijena sa PDV-om iznosi 363.106,00 kuna. Kako je procijenjena vrijednost uz ovom postupku javne nabave 345.000,00 kuna bez PDV-a, a pravilnom primjenom Zakona o porezu na dodanu vrijednost i Pravilnika na dodanu vrijednost, cijena s PDV-om i cijena bez PDV-a u posebnom postupku oporezivanja je jednaka, pravilno izračunata cijena ponude odabranog ponuditelja mora iznositi 363.106,00 kuna, te je kao takva veća od procijenjene vrijednosti u ovom postupku javne nabave, ističe žalitelj. Stoga žalitelj smatra daje sukladno odredbama ZJN 2016 ponuda odabranog ponuditelja trebala biti odbijena kao neprihvatljiva.

Naručitelj u odgovoru na žalbu navodi da žalbene navode vezane uz obračun PDV-a u turističkoj djelatnosti u potpunosti osporava kao potpuno irelevantne za predmetni postupak javne nabave. Naručitelj ističe kako financijski kriterij odabira predstavlja cijena ponude bez PDV-a, a obračun PDV-a prilikom plaćanja i fakturiranja izlaze iz okvira postupka javne nabave.

U odnosu na ovaj žalbeni navod treba reći da je u pravu žalitelj kada se poziva na citirane propise i relevantno mišljenje Porezne uprave o posebnom postupku oporezivanja PDV-om putničkih agencija te kada navodi daje taj postupak primjenjiv u ovom postupku uzevši u obzir predmet nabave ovog postupka javne nabave. Međutim, nije jasno na čemu temelji žalitelj svoje navode da pravilno izračunata cijena ponude odabranog ponuditelja bez poreza na dodanu vrijednost mora iznositi 363.106,00 kuna, kada i sam navodi da se prilikom primjene posebnog postupka oporezivanja na mjesto predviđeno za upis cijene ponude s porezom na dodanu vrijednost upisuje isti iznos kao što je upisan na mjestu predviđenom za upis cijene ponude bez poreza na dodanu vrijednost, a mjesto predviđeno za upis iznosa poreza na dodanu vrijednost ostavlja prazno. U tom slučaju bi pravilno izračunata cijena ponude odabranog ponuditelja iznosila 305.000,00 kuna, a ne 363.106,00 kuna kako to smatra žalitelj. U svakom slučaju, neosnovan je žalbeni navod da pravilno izračunata cijena ponude odabranog ponuditelja bez poreza na dodanu vrijednost mora iznositi 363.106,00 kuna, te je kao takva veća od procijenjene vrijednosti u ovom postupku javne nabave, zbog čega žalitelj navodi da je sukladno odredbama ZJN 2016 ponuda odabranog ponuditelja trebala biti odbijena kao neprihvatljiva.

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/894 URBROJ: 354-01/20-8, 26. studenog 2020.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Grad Zagreb, Zagreb kao središnje tijelo za javnu nabavu za naručitelja Nastavni zavod za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar, Zagreb
Žalitelj: Speranza d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Organizacija radionica u sklopu projekta „Snažna patronažna“
Datum odluke: 26/11/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/894 URBROJ: 354-01/20-8, 26. studenog 2020.
 
  Baza rješenja DKOM - Sve