Ne može doći do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude ako iz provedenog postupka slijedi da nije došlo do promjene u dodjeli bodova
Žalitelj navodi da je pojašnjenjem ponude od strane odabranog ponuditelja došlo i do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude. Jasno je da se razlikuje vrijeme izvršenja navedeno za novi ugovor u novo dostavljenom Popisu ugovora od onog koje je navedeno u ponudi iz čega zaključuje da ne radi o istom projektu, zaključuje žalitelj. Dakle, ponuditelj je kroz pojašnjenje ponude izmijenio podatke vezane uz kriterij za odabir ponude, što je naručitelj prihvatio, čime je nedvojbeno došlo do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude što je zabranjeno sukladno članku 293. stavak 2. ZJN 2016, zaključuje žalitelj.
U odgovoru na žalbu naručitelj navodi da iz formulacije točke 19. dokumentacije o nabavi proizlazi kako nije tražio da u Potvrdi/Izjavi bude navedeno vrijeme izvršenja usluge. Naručitelju je jedino bitno jesu li tražena povezivanja realizirana ili ne.
Nastavno na prethodno rješenje ovog tijela od 13. srpnja 2020. prema kojemu odabrani ponuditelj nije dokazao tehničku i stručnu sposobnost iz točke 4.2.1. dokumentacije o nabavi, odabrani ponuditelj dostavio novi Popis glavnih usluga u kojem je, između ostalog, naveo i usluge JUM sustava pružene naručitelju Financijska agencija Zagreb, koju je prvotno naveo u ponudi u cilju dokazivanja kriterija za odabir ponude, a sada istu koristi i kao dokaz tehničke i stručne sposobnosti, čime po ocjeni ovog tijela ne uvodi novi element u ponudi odnosno ne dostavlja ništa što već ne postoji u ponudi. Dakle, odabrani ponuditelj je dostavljenim dokazom tehničke i stručne sposobnosti (Popis glavnih usluga) kroz primjenu članka 293. ZJN 2016 samo pojasnio daje naznačena usluga ujedno i kriterij za odabir ponude. Osim toga, sama činjenica da je sporna usluga navedena u cilju dokazivanja tehničke i stručne sposobnosti i kriterija za odabir ponude, automatski ne znači da je došlo do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude. Dakle, ne može doći do pregovaranja u vezi s kriterijem za odabir ponude ako iz provedenog postupka slijedi da nije došlo do promjene u dodijeli bodova (uvećanja ili umanjenja dodijeljenih bodova). Stoga ovo tijelo nije našlo osnove za zaključak da je u konkretnom slučaju odabrani ponuditelj izmijenio podatke vezane uz kriterij za odabir ponude odnosno da je došlo do povrede odredbe članka 293. stavka 2. ZJN 2016, stoga je žalbeni navod ocijenjen neosnovanim.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/20-01/719 URBROJ: 354-01/20-8, 9. listopada 2020.
Rješenje je potvrđeno presudom VUS-a:
Naručitelj: Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, Zagreb
Žalitelj: Igea d.o.o. Varaždin
Predmet nabave: Usluga osnovnog održavanja i proširene tehničke podrške aplikaciji za vođenje Obrtnog registra, bazama podataka i svim pripadajućim programskim paketima i servisima
Datum objave: 09/10/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/20-01/719 URBROJ: 354-01/20-8, 9. listopada 2020.
Broj objave u EOJN: 2020/S 0F2-0012968
Članak: Članak 293. stavak 2.
Osnovan žalbeni navod: Ne