Kriteriji na kojima davatelj koncesije temelji odabir najpovoljnije ponude
Žalitelj navodi da je pogrešan kriterij odabira visina jednokratne unaprijed uplaćene naknade. To ne može biti jedini kriterij jer u budućih 30 godina MHE Zelena i svaka druga hidroelektrana u Republici Hrvatskoj uplaćuje porez na dobit i PDV koji je kumulativno puno veći. Za razliku od jednokratne naknade količina električne energije proizvedena u Republici Hrvatskoj na našim hidroelektranama svake godine kroz period koncesije od 30 godina donosi puno više financijskih prihoda u proračun Republike Hrvatske od jednokratnih naknada, Zbog navedenog žalitelj inzistira da se primijeni rješenje Ministarstva zaštite okoliša i energetike od 6. ožujka 2017. godine koje je izdano Energiji agro ili da se radi evaluacija prije natječaja, radi primjene pažnje dobrog gospodara davatelja koncesije. Žalitelj navodi da je vodena snaga gospodarski resurs koji davatelj koncesije mora koristili pažnjom dobrog gospodara, te ne može potrošiti lokaciju za MHE kao loš gospodar, stoga žalitelj s obzirom da ima veću instaliranu snagu turbine, ona sa istim protokom rijeke Bednje radi više koristi za Hrvatski proračun, a još je dodatno sama na svojoj lokaciji MHE Zelena.
Uvidom u dokumentaciju za nadmetanje utvrđeno je da je točkom 19. propisan kriterij za odabir ponude kao najviši ponuđeni iznos jednokratne naknade, s tim da minimalni iznos jednokratne naknade ne može biti manji od dvostrukog iznosa godišnje naknade, utvrđene procjenom korištenja u prvoj godini trajanja koncesije i iznosi 19.112.00 kuna, a određen je sukladno članku 6. stavku 1. točke 1. alineje 2. Uredbe o uvjetima davanja koncesije za gospodarsko korištenje voda.
Sukladno članku 35, stavku 1. Zakona o koncesijama kriteriji na kojima davatelj koncesije temelji odabir najpovoljnije ponude jesu: 1. u slučaju ekonomski najpovoljnije ponude sa stajališta davatelja koncesije, kriteriji vezani uz predmet koncesije kao što su: kvaliteta, što uključuje tehničko dostignuće, estetske, inovacijske, funkcionalne i ekološke osobine, operativni troškovi i troškovi upravljanja, ekonomičnost, servisiranje i tehnička pomoć nakon isporuke, datum isporuke i rokovi isporuke ili rokovi završetka radova, cijena usluge za krajnje korisnike, visina naknade za koncesiju ili 2. najviša ponuđena naknada za koncesiju.
Dakle, propisavši kriterij za odabir ponuda na način iz točke 19, dokumentacije za nadmetanje, davatelj koncesije je isti odredio sukladno citiranom članku Zakona o koncesijama, odnosno sukladno članku 35. stavku 1. točki 2. Zakona, stoga je žalbeni navod žalitelja kojim tvrdi da visina jednokratne naknade ne može biti jedini kriterij odabira, ocijenjen kao neosnovan.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/18-02/14, URBROJ: 354-01/18-8, od 26. studenog 2018.
Naručitelj: Ministarstvo zaštite okoliša i energetike
Žalitelj: MHE Zelena j.d.o.o.
Predmet nabave: Radi davanja koncesije za gospodarsko korištenje vode - korištenje vodne snage rijeke Bednje, radi proizvodnje električne energije u maloj hidroelektrani, snage do 5 MW, u Kućanu Ludbreškom
Datum odluke: 26/11/2018