ZJN 2016 jasno propisuje situacije u kojima je naručitelj ovlašten ponovno rangirati ponude, u koji slučaj ne spada predmetno nedostavljanje dokaza o ispunjavanju uvjeta iz dokumentacije o nabavi
Žalitelj osporava zakonitost točke 7.10.2. dokumentacije o nabavi u dijelu u kojem je naručitelj propisao da ukoliko ponuditelj, prije sklapanja ugovora, u propisanom roku ne dostavi dokumente iz točke 7.10.1. i 7.10.2. dokumentacije o nabavi, smatrat će se da je odustao od svoje ponude te će sukladno članku 307. stavku 7. ZJN 2016 ponovno rangirati ponude te izvršiti provjeru sukladno članku 263. ZJN 2016, ne uzimajući u obzir ponudu prvotno odabranog ponuditelja, te na temelju kriterija za odabir ponude donijeti novu odluku o odabiru ili, ako postoje razlozi, poništiti postupak javne nabave. Smatra da se odustajanje od ponude u kontekstu ZJN 2016 nikako ne može smatrati ne dostava dokaza iz točke 7.10.1. i 7.10.2. dokumentacije o nabavi, a upravo je naručitelj tako propisao u točki 7.10.2. dokumentacije o nabavi te naveo da će tada ponovno rangirati ponude. S obzirom na navedeno smatra navedenu odredbu dokumentacije o nabavi nezakonitom.
U odgovoru na žalbu naručitelj u bitnom navodi da je odredbe o postupanju u slučaju da odabrani ponuditelj ne dostavi dokumente i dokaze tražene sukladno posebnim propisima ili stručnim pravilima propisao sukladno dokumentu “Upute za korisnike i popis najčešćih pogrešaka prilikom provođenja postupaka javne nabave financiranih u okviru ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava“, izdane od strane SAFU.
Članak 307. stavak 7. ZJN 2016 jasno propisuje situacije u kojima je naručitelj ovlašten ponovno rangirati ponude, u koji slučaj ne spada predmetno nedostavljanje dokaza o ispunjavanju uvjeta iz točke 7.10.1. i 7.10.2. dokumentacije o nabavi, niti se navedeno propuštanje ponuditelja nakon izvršnosti odluke o odabiru može smatrati odustajanjem od ponude. Odredba dokumentacije o nabavi da će naručitelj smatrati da je ponuditelj odustao od svoje ponude ukoliko ne dostavi tražene dokumente iz točke 7.10.2., u zadanom roku, nakon izvršnosti odluke o odabiru, a prije potpisa ugovora, u konkretnom slučaju nije u duhu citiranih odredbi, te osnovano žalitelj upućuje na povrede ZJN 2016. Vezan za naručiteljevo pozivanje upute i komentare SAFU-a valja istaknuti da takvi komentari u predmetnom žalbenom postupku nisu izvor prava, odnosno nisu obvezujući u smislu ZJN 2016, te nisu relevantni za donošenje odluke. Slijedom navedenoga ovo tijelo je ocijenilo da je naručitelj postupio suprotno ZJN 2016 kada je u okviru točke 7.10.2. dokumentacije o nabavi propisao: “Ukoliko ponuditelj u propisanom roku ne dostavi tražene dokumente, smatrat će se da je odustao od svoje ponude te će Naručitelj sukladno članku 307. stavku 7. ZJN-a ponovno rangirati ponude te izvršiti provjeru sukladno članku 263. ZJN 2016, ne uzimajući u obzir ponudu prvotno odabranog ponuditelja, te na temelju kriterija za odabir ponude donijeti novu odluku o odabiru ili, ako postoje razlozi, poništiti postupak javne nabave“ te je žalbeni navod ocijenjen kao osnovan.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.
Naručitelj: Ministarstvo zdravstva, Zagreb
Žalitelj: Siemens Healthcare d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: CT uređaji za zdravstvene ustanove na primarnoj i sekundarnoj razini zdravstvene zaštite
Datum odluke: 01/09/2023
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.
Broj objave u EOJN: 2023/S 0F2-0028397
Članak: Članak 307. stavak 7.
Osnovan žalbeni navod: Da