01. 09. 2023.

Žalitelj osporava zakonitost točke 7.10.2. dokumentacije o nabavi u dijelu u kojem  je  naručitelj  propisao  da ukoliko  ponuditelj,  prije  sklapanja  ugovora,  u propisanom roku ne dostavi dokumente iz točke 7.10.1. i 7.10.2. dokumentacije o nabavi, smatrat će se da je odustao od svoje ponude te će sukladno članku 307. stavku 7. ZJN 2016 ponovno rangirati ponude te izvršiti provjeru sukladno članku 263. ZJN 2016, ne uzimajući u obzir ponudu prvotno odabranog ponuditelja, te na temelju kriterija za odabir ponude donijeti novu odluku o odabiru ili, ako postoje razlozi, poništiti postupak javne nabave. Smatra da se odustajanje od ponude u kontekstu ZJN 2016 nikako ne može smatrati ne dostava dokaza iz točke 7.10.1. i 7.10.2. dokumentacije o nabavi, a upravo je naručitelj tako propisao u točki 7.10.2. dokumentacije o nabavi te naveo da će tada ponovno rangirati ponude. S obzirom na navedeno smatra navedenu odredbu dokumentacije o nabavi nezakonitom.

U odgovoru na žalbu naručitelj u bitnom navodi da je odredbe o postupanju u slučaju da odabrani ponuditelj ne dostavi dokumente i dokaze tražene sukladno posebnim propisima ili stručnim pravilima propisao sukladno dokumentu “Upute za korisnike i popis najčešćih pogrešaka prilikom provođenja postupaka javne nabave financiranih u okviru ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava“, izdane od strane SAFU.

Članak 307. stavak 7. ZJN 2016 jasno propisuje situacije u kojima je naručitelj ovlašten ponovno rangirati ponude, u koji slučaj ne spada predmetno nedostavljanje dokaza o ispunjavanju uvjeta iz točke 7.10.1. i 7.10.2.  dokumentacije  o  nabavi,  niti se navedeno propuštanje ponuditelja nakon izvršnosti  odluke  o  odabiru  može  smatrati  odustajanjem  od  ponude.  Odredba dokumentacije o nabavi da će naručitelj smatrati da je ponuditelj odustao od svoje ponude ukoliko ne dostavi tražene dokumente iz točke 7.10.2., u zadanom roku, nakon izvršnosti odluke o odabiru, a prije potpisa ugovora, u konkretnom slučaju nije u duhu citiranih odredbi, te osnovano žalitelj upućuje na povrede ZJN 2016. Vezan za  naručiteljevo  pozivanje  upute  i komentare  SAFU-a  valja istaknuti da takvi komentari  u  predmetnom žalbenom  postupku  nisu  izvor  prava,  odnosno  nisu obvezujući u smislu ZJN 2016, te nisu relevantni za donošenje odluke. Slijedom navedenoga ovo tijelo je ocijenilo da je naručitelj postupio suprotno ZJN 2016 kada je u  okviru  točke  7.10.2. dokumentacije  o  nabavi  propisao:  “Ukoliko  ponuditelj  u propisanom roku ne dostavi tražene dokumente, smatrat će se da je odustao od svoje  ponude  te  će  Naručitelj sukladno  članku  307.  stavku  7.  ZJN-a  ponovno rangirati ponude te izvršiti provjeru sukladno članku 263. ZJN 2016, ne uzimajući u obzir ponudu prvotno odabranog ponuditelja, te na temelju kriterija za odabir ponude donijeti  novu  odluku  o odabiru  ili,  ako  postoje  razlozi,  poništiti  postupak  javne nabave“ te je žalbeni navod ocijenjen kao osnovan.

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.

 

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Ministarstvo zdravstva, Zagreb
Žalitelj: Siemens Healthcare d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: CT uređaji za zdravstvene ustanove na primarnoj i sekundarnoj razini zdravstvene zaštite
Datum odluke: 01/09/2023
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.
Broj objave u EOJN: 2023/S 0F2-0028397
Članak: Članak 307. stavak 7.
Osnovan žalbeni navod: Da
 
  Baza rješenja DKOM - Sve