Žalitelj nije dokazao da će naručitelj pokrenuti dva postupka javne nabave za isti predmet nabave
Žalitelj navodi da se predmetnim postupkom javne nabave nabavljaju DTS grupe nadogradnje koje se preklapaju s projektima podnesenim prema Europskoj uniji. Naime, Ministarstvo zdravstva kao naručitelj i HZZO su u sklopu nacionalnog programa reformi u području zdravstva podnesenog Europskoj uniji prijavili projekte novog DTS sustava i novog eHZZO sustava kao potpune zamjene postojećih rješenja koja su pri kraju svojeg životnog ciklusa (postojeći DTS gruper iz 2006., ZOROH iz 1990-ih). Navodi da je to razvidno iz Akcijskog plana za provedbu Strategije e-Hrvatska 2020, gdje je na 107. str. točka g. predviđeno uvođenje sustava za elektroničku razmjenu podataka s pružateljima usluga u zdravstvu putem web tehnologija, odnosno zahtjevi naručitelja iz točaka 2.8., 2.9., 2.10. i 2.11. Tehničkih specifikacija preklapaju se s aktivnostima iz Akcijskog plana čime dolazi do dupliciranja i neekonomičnog trošenja javnih sredstava. Također, zahtjevi iz točke f. Akcijskog plana preklapaju se sa zahtjevima iz točke 2.16. Tehničkih specifikacija, dok se zahtjevi sa 109. str. Akcijskog plana preklapaju sa zahtjevima iz točke 2.14. Tehničkih specifikacija. Obzirom da se EU projektom nabavlja novi DTS sustav žalitelj tvrdi da nije opravdano ulaganje u nadogradnju postojećeg sustava koji se namjerava zamijeniti novim, pa je zahtjev naručitelja kojim se traži povezivanje DTS grupera na nove sustave u potpunosti neekonomičan jer će sve navedeno biti pokriveno EU projektom razvoja novog hrvatskog DRG-a. Smatra da dio predmeta koji se odnosi na DTS nije opravdan i da ga treba izbaciti iz tehničkih specifikacija.
Žalitelj osporava pojedina poglavlja Tehničke specifikacije navodeći da se preklapaju s prijavljenim projektima u okviru Akcijskog plana za provedbu Strategije E-Hrvatska 2020, međutim, svoje tvrdnje nije dokazao. Naime, sličan naziv pojedinih aktivnosti unutar prijavljenih projekata kao što je predmet nabave, ne znači da se radi i o istom odnosno sličnom sadržaju, a osim toga bitna je i namjena aktivnosti kao i za čije potrebe se nabavlja. Također, iz Akcijskog plana nije vidljivo kada, niti na koji način i u kojem opsegu će se nabavljati pojedine aktivnosti u okviru prijavljenih projekata. DKOM je obvezan u okviru žalbenog navoda sankcionirati postupanje naručitelja ukoliko su istovremeno u tijeku dva ista postupka javne nabave za isti predmet nabave, što ovdje nije slučaj. Slijedom svega navedenoga, žalbeni navod je neosnovan.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/17-01/567, URBROJ: 354-01/17-7, od 2. listopada 2017.
Naručitelj: Ministarstvo zdravstva
Žalitelj: IN2 d.o.o.
Predmet nabave: Nabava centralnog upravljačkog sustava za upravljanje organizacijskom strukturom zdravstvenog sustava
Datum odluke: 02/10/2017