13. 06. 2019.

Žalitelj smatra, vezano za točke A.6.3. Testovi prihvaćanja u dijelovima B., C., D., E., F. i G., da su uvjeti propisani od strane naručitelja koji se odnose na testove prihvaćanja, količinu uzoraka za testiranje kao i sankcije ukoliko brojila i koncentratom ne zadovolje testove prihvaćanja suprotna načelu razmjernosti, kao i da imaju odvraćajući učinak na ponuditelje da sudjeluju u nadmetanju zbog straha od prekomjernih obveza i potencijalnih sankcija koje se protiv njih mogu primijeniti. Mišljenja je da propisane obveze i moguće sankcije ponuditelju nisu razmjerne zaštiti interesa naručitelja i eventualne štete koja naručitelju može nastati u slučaju neispravnosti predmeta nabave. Tvrdi da naručitelj može drugim, za ponuditelje manje otegotnim mehanizmima, u postupku pregleda i ocjene ponuda sa dovoljnom sigurnošću utvrditi da li su nuđeni proizvodi odgovarajućih kvaliteta i karakteristika.

Žalitelju je sporna zakonitost odredbe dokumentacije o nabavi koja zapravo govori o fazi izvršenja okvirnog sporazuma. Dakle, nakon što isporučitelj (dakle, odabrani ponuditelj) naručitelju isporuči 1 % količine uređaja naručitelj će ih ugraditi u sustav tj. staviti u pogonske uvjete distribucijske mreže i testirati, odnosno provjeriti je li isporučeni uređaji valjano funkcioniraju na svim razinama u stvarnim uvjetima, kako bi se izbjegao slučaj masovnog stavljanja u pogon nefunkcionalnih uređaja i kako bi se otklonila eventualna šteta do koje bi moglo doći uslijed toga. Žalitelj tvrdi da testiranje uređaja nakon sklapanja okvirnog sporazuma ima odvraćajući učinak na potencijalne ponuditelje da predaju svoje ponude, međutim testiranje uzoraka uređaja u dvije faze DKOM cijeni upravo suprotno.

Naime, na ovakav način naručitelj nije otežao sklapanje ugovora potencijalnim ponuditeljima, već upravo omogućio sudjelovanje u postupku javne nabave većem broju ponuditelja, koji u fazi pregleda i ocjene ponuda ne moraju osigurati kompatibilnost nuđenih brojila i koncentratora sa sustavima za daljinsko očitavanje i upravljanje koje koristi naručitelj. Sukladno zakonskim odredbama naručitelj je taj koji je obvezan kontrolirati je li izvršenje ugovora o javnoj nabavi u skladu s uvjetima određenim u dokumentaciji o nabavi i odabranom ponudom. Odredbama dokumentacije o nabavi vezanim za testove prihvaćanja, prema ocjeni DKOM-a, a uzimajući u obzir sve prethodno navedeno, naručitelj nije povrijedio načelo razmjernosti iz članka 4. ZJN 2016 budući da je tražio da se isporuči i ugradi 1 % ukupne količine uređaja koju će testirati, što može rezultirati raskidom okvirnog sporazuma, kao najstrožom sankcijom, a mogao je tražiti i cjelokupnu isporuku (dakle, 100 % količine), koja bi ukoliko uređaji ne bi bili funkcionalni također mogla rezultirati raskidom okvirnog sporazuma, na što naručitelj ima legitimno pravo. Isporučitelj, s druge strane, ne bi trebao strepiti od predviđenih sankcija (raskid okvirnog sporazum, naplata jamstva za uredno izvršenje okvirnog sporazuma, eventualna naknada štete) ukoliko isporučuje uređaje sukladno sklopljenom okvirnom sporazumu, odnosno uvjetima iz dokumentacije o nabavi i odabranoj ponudi. Slijedom svega naprijed navedenog, ovaj žalbeni navod ocijenjen je neosnovanim.

RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/19-01/369, URBROJ: 354-01/19-8, od 13.lipnja 2019.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Hrvatska elektroprivreda d.d.
Žalitelj: Elna kabel d.o.o.
Predmet nabave: Napredna mjerna infrastruktura s G3-PLC komunikacijom
Datum odluke: 13/06/2019
 
  Baza rješenja DKOM - Sve