Sukob interesa između naručitelja i žalitelja
Osporavajući sadržaj dokumentacije o nabavi žalitelj osporava točku 1.3. alineja 2. dokumentacije o nabavi koja propisuje odredbe o sukobu interesa te u bitnome navodi da mu nije poznato da bi u odnosu na njega postojala bilo koja osnova iz ZJN 2016, niti je u dokumentaciji o nabavi navedena bilo koja okolnost, pa stoga žalitelju nije niti moguće provjeriti ove odredbe. Smatra da je naručitelj pogrešno utvrdio činjenično stanje jer kod žalitelja ne postoji bilo koji razlog zbog kojeg bi naručitelju bilo zabranjeno s njime sklopiti ugovor o javnoj nabavi. Smatra da je naručitelj stoga pogrešno i primijenio materijalno pravo jer odredbe ZJN 2016 u tom kontekstu nisu primjenjive na njega.
Žalitelj tijekom žalbenog postupka u svom očitovanju ne osporava da ga je naručitelj angažirao, no navodi da je pripremao projektnu dokumentaciju kao obvezni dokument za ishođenje građevinske dozvole te navodi da je po nalogu naručitelja samo izradio dio projektne dokumentacije i kao takvu je predao naručitelju, no da je to bilo davno prije nego li je naručitelj uopće i pokrenuo ovaj postupak javne nabave, pa stoga žalitelju osporava da bi po tom pitanju bio u sukobu interesa.
Na podlozi utvrđenog činjeničnog stanja proizlazi da žalitelj ne osporava navod naručitelja da je nakon što je gospodarski subjekt Strabag hidroinženjering d.o.o., Split ugašen, naručitelj nastavio suradnju sa žaliteljem te istim projektantom (Josip Prcela), no smatra da izrađena dokumentacija nije sastavni dio predmetne dokumentacije o nabavi. DKOM je izvršenim uvidom u predmetnu dokumentaciju o nabavi utvrdilo da je Knjige 2. i 3. predmetne dokumentacije o nabavi izradio upravo Josip Prcela, pa se stoga ne može prihvatiti navod žalitelja da određena dokumentacija koju je izradio po nalogu naručitelja nije sastavni dio predmetne dokumentacije o nabavi.
Međutim, naručitelj je obvezan u dokumentaciji o nabavi navesti popis gospodarskih subjekata s kojima je u sukobu interesa na temelju Izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa, a što nesporno naručitelj nije učinio. Nadalje, činjenica da je određeni gospodarski subjekt na bilo koji način bio uključen u pripremu postupka nabave sama za sebe ne znači da je taj gospodarski subjekt nužno u sukobu interesa jer je naručitelj obvezan poduzeti odgovarajuće mjere kako bi osigurao da sudjelovanje tog ponuditelja ne naruši tržišno natjecanje putem mjera, na način kako je to zakonom propisano, a isključen iz postupka može biti samo pod zakonom propisanim uvjetima. S obzirom na navedeno, te s obzirom na to da je nesporno da naručitelj nije postupio sukladno članku 80. ZJN 2016 glede Izjave o (ne)postojanju sukoba interesa, žalbeni navod ocijenjen je kao osnovan.
RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/18-01/917, URBROJ: 354-01/18-7, od 6. prosinca 2018.
Naručitelj: Županijska lučka uprava Zadar
Žalitelj: Pomgrad inženjering d.o.o.
Predmet nabave: Izvođenje radova na izgradnji trajektne luke Tkon, otok Pašman
Datum odluke: 06/12/2018
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/18-01/917, URBROJ: 354-01/18-7, od 6. prosinca 2018.