04. 10. 2022.

Činjenično stanje:   DON: Specifično iskustvo Stručnjaka 1: Voditelj projekta gradnje  - Iskustvo stručnjaka na projektima voditelja projekta nad izgradnjom ili rekonstrukcijom ili adaptacijom ili dogradnjom ili obnovom od potresa zgrade javne ili društvene ili komercijalne namjene, čija je minimalna vrijednost investicije gradnje po pojedinom projektu jednaka ili veća od 100.000.000,00 HRK bez PDV-a, na kojima je nominirani stručnjak izvršavao poslove voditelja projekta (sukladno Zakonu o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (NN br. 78/15, 118/18 i 110/19) ili jednakovrijednom primjenjivom propisu države izvođenja projekta gradnje), pa je tako odredio za 1 uslugu 20 bodova, za 2 usluge 40 bodova, za 3 usluge 60 4 bodova te za 4 i više usluga 80 bodova.

Zakon o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (Narodne novine broj 78/15, 118/19 i 110/19, dalje Zakon), koji je stupio na snagu 25. srpnja 2015. godine - u članku 38. toga Zakona voditelja projekta imenuje investitor radi optimizacije utrošaka sredstava i vremena te radi zakonite i kvalitetne izvedbe građevine. Prema stavku 2. toga članka, investitori koji se u smislu propisa kojima se uređuje javna nabava smatraju javnim naručiteljima obvezni su imenovati voditelja projekta u slučaju: 1. ulaganja sredstava u izgradnju infrastrukturnih i drugih građevina ukupne investicijske vrijednosti preko 10.000.000,00 kuna bez PDV-a; 2. ulaganja sredstava u izgradnju zgrada ukupne investicijske vrijednosti preko 50.000.000,00 kuna bez PDV-a. Stavkom 3. toga članka propisano je da voditelj projekta odgovoran je investitoru za zakonito i pravilno obavljanje poslova propisanih ovim Zakonom. Člankom 39. toga Zakona propisano je da se odredbe glave V. Zakona ne primjenjuju na privatne investitore koji imenuju voditelja projekta. Člankom 36. stavkom 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje (Narodne novine broj 118/18), propisano je: “Zaposlenik pravne osobe ili fizičke osobe obrtnika koja obavlja djelatnost upravljanja projektom gradnje određene građevine ne može biti nadzorni inženjer te građevine." Međutim, članak 36. dio je odredbi glave V. navedenog Zakona, a glava V. se ne primjenjuje na privatne investitore.

Žalbeni navod:  Žalitelj navodi da je odabrani ponuditelj na poziciju voditelja projekta nominirao stručnjaka Gordana Koritnika, za kojeg je u životopisu naveo četiri reference/projekta, koje po mišljenju žalitelja ne udovoljavaju kriteriju bodovanja voditelja projekta gradnje sukladno Zakonu o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje jer su u pitanju reference privatnih investitora. Citira odredbu članka 38. i članka 39. toga Zakona te zaključuje da se Zakon odnosi na projekte investitora koji su obveznici javne nabave, odnosno kako je to propisano člankom 39. „da se odredbe glave V. ne primjenjuje na privatne investitore koji imenuju voditelja projekta“. Dakle, dokazivanje kriterija za stručnjaka 1 nije moguće referencama privatnih investitora, a što je slučaj kod nominiranog stručnjaka odabranog ponuditelja kod kojeg su sve 4 reference /projekti privatnih investitora. Ističe da je stručnjak XY na navedenim projektima bio angažiran i na funkciji nadzornog inženjera, što znači da nije mogao obnašati i funkciju voditelja projekta u smislu kako to propisuje važeći Zakon, kao ni u odnosu na odredbe preteče današnjeg Zakona, imajući u vidu ograničenja iz članka 53. Zakona o arhitektonskim i inženjerskim poslovima i djelatnostima u prostornom uređenju i gradnji iz 2008. godine.

Ocjena DKOM-a: Dokumentacijom o nabavi propisano je da će stručnjaku 1 voditelju projekta gradnje biti bodovane usluge vođenja projekta u skladu sa Zakonom o poslovima i djelatnostima prostornog uređenja i gradnje. Odredbe gore navedenih članaka Zakona jasno utvrđuju da privatni investitor ima pravo imenovati voditelja projekta, ali nije u obvezi imenovanja kako je to slučaj s obveznicima javne nabave te da je vođenje projekata, odnosno obavljanje poslova i djelatnosti upravljanja projektom gradnje, jednakovrijedno za investitore koji su obveznici javne nabave i za privatne investitore. Naručitelj pravilno ističe da Zakon niti jednim svojim člankom ne ograničava istodobno pružanje usluge stručnog nadzora i usluge voditelja projekta u ime investitora za privatne investitore. Osim toga, naručitelj nigdje nije propisao da neće bodovati reference/projekte privatnih investitora, čak štoviše, kako i sam naručitelj u odgovoru na žalbu navodi žalitelju je prihvatio kao valjanu referencu koja se odnosi na projekt privatnog investitora. Dakle, sva četiri projekta stručnjaka odabranog ponuditelja su reference privatnih investitora i valjano ih je u tom smislu prihvatio naručitelj kao osnovu za dodjelu bodova, pa je žalbeni navod u tom dijelu neosnovan.

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/22-01/617 URBROJ: 354-02/5-22-9, 4. listopada 2022.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Klinička bolnica Merkur, Zagreb
Žalitelj: BIM projekt d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Voditelj projekta građenja u cjelovitoj obnovi zgrade Kliničke bolnice Merkur
Datum odluke: 04/10/2022
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/22-01/617 URBROJ: 354-02/5-22-9, 4. listopada 2022.
Broj objave u EOJN: 2022/0BP-02361
Osnovan žalbeni navod: Ne
 
  Baza rješenja DKOM - Sve