29. 01. 2020.

Žalitelj u žalbi navodi da je u predmetnom postupku javne nabave objedinjeni troškovnik svih vrsta radova (građevinsko obrtnički radovi, strojarske instalacije, elektroinstalacije) izradilo društvo S.P.A.C.E. d.o.o., Split, kao i da je na glavnom arhitektonskom projektu navedeno da je glavni projektant Miljenko Kukić dipl. ing. arh. To društvo procijenilo je vrijednost nabave u iznosu od 4.190.000,00 kuna (bez PDV-a), da bi isto društvo kasnije predalo ponudu za izvođenje radova u istom postupku javne nabave u iznosu od 3.717.423,00 kuna te na kraju i bilo odabrano kao najpovoljniji ponuditelj. Iz navedenog proizlazi, prema žalitelju, da je spomenuto društvo imalo povlaštene informacije te da odabrana ponuda nije rezultat tržišnog natjecanja i kao takva je nepravilna. Navodi da u konkretnom slučaju naručitelj nije poduzeo nikakve mjere da spriječi, prepozna i ukloni sukob interesa, sukladno članku 75. ZJN 2016.

Naručitelj u odgovoru na žalbu u bitnome navodi da se usluge savjetovanja koje je gospodarski subjekt S.P.A.C.E. d.o.o. pružao naručitelju u svrhu planiranja postupka nabave ne odnose na radnje pripreme postupka javne nabave. Pripremu postupka provodi naručitelj. Naručitelj navodi da je dokumentaciju postupka relevantnu za izradu ponuda stavio na uvid zainteresiranim gospodarskim subjektima radi davanja mogućih primjedbi i prijedloga, o čemu je sastavio izvješće.

Iz dokumentacije postupka proizlazi da je naručitelj u konkretnom slučaju, sukladno članku 198. ZJN 2016, u pripremi troškovnika koristio usluge, odnosno savjete gospodarskog subjekta gospodarskog subjekta S.P.A.C.E. d.o.o. Prema članku 199. stavku 1. ZJN 2016, ako je ponuditelj na bilo koji način bio uključen u pripremu postupka nabave, javni naručitelj je obvezan poduzeti odgovarajuće mjere kako bi osigurao da sudjelovanje tog ponuditelja ne naruši tržišno natjecanje. Stavkom 2. istog članka propisano je da mjere iz stavka 1. uključuju prosljeđivanje relevantnih informacija drugim ponuditeljima te određivanje primjerenih rokova za dostavu ponuda. Naručitelj je u odgovoru na žalbu naveo da je dokumentaciju postupka relevantnu za izradu ponuda stavio na uvid zainteresiranim gospodarskim subjektima radi davanja mogućih primjedbi i prijedloga, o čemu je sastavio izvješće te smatra da je na taj način poduzeo odgovarajuće mjere iz članak 199. stavka 1. ZJN 2016. Žalitelj pogrešno u žalbi navodi daje gospodarski subjekt S.P.A.C.E. d.o.o. odredio procijenjenu vrijednost nabave, budući daje navedeno obveza naručitelja. Nadalje, naručitelj je u konkretnom postupku javne nabave odredio ukupno 72 dana kao rok za dostavu ponude, čime je, kao jednom od mjera u smislu članka 199. stavka 1., udovoljio zahtjevu iz članka 199. stavka 2. ZJN 2016. Žalitelj u predmetnom žalbenom postupku navodi da smatra da je odabrani ponuditelj, zbog činjenice da je izradio troškovnik, imao povlaštene informacije ali pritom ne konkretizira o kakvim se informacijama radi ni na koji način smatra da je sudjelovanje odabranog ponuditelja u izradi troškovnika narušilo tržišno natjecanje. Svoj zaključak temelji isključivo na okolnosti da je ponuda odabranog ponuditelja niža od procijenjene vrijednosti nabave što samo po sebi ne predstavlja dokaz navedene okolnosti, tim više što je u konkretnom slučaju i ponuda žalitelja niža od procijenjene vrijednosti nabave.

Slijedom svega navedenog, obzirom da naručitelj u žalbenom postupku obrazlaže mjere koje je poduzeo sukladno članku 199. stavku 1. ZJN 2016 (u vidu određivanja primjerenog roka za dostavu ponuda te stavljanju na uvid zainteresiranim gospodarskim subjektima dokumentacije postupka relevantne za izradu ponuda), a žalitelj s druge strane nije dokazao da je korištenje usluga savjetovanja od gospodarskog subjekta S.P.A.C.E. d.o.o. prije pokretanja predmetnog postupka javne nabave dovelo do narušavanja tržišnog natjecanja ili kršenja načela transparentnost i zabrane diskriminacije ovaj je žalbeni navod ocijenjen neosnovanim.

RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/19-01/1135 URBROJ: 354-01/20-6, 29. siječnja 2020.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Grad Zagreb, Zagreb
Žalitelj: Neving d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: Energetska obnova zgrade OŠ Tina Ujevića, Koturaška ulica 75, 10 000 Zagreb
Datum odluke: 29/01/2020
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/19-01/1135 URBROJ: 354-01/20-6, 29. siječnja 2020.
 
  Baza rješenja DKOM - Sve