Naručitelj je administrativno rasteretio postupak te je postignut cilj zbog kojega je ESPD obrazac uveden
Žalitelj osporava zakonitost točke 3.3. dokumentacije o nabavi. Ističe da je naručitelj u toj točki propisao da se u ESPD obrascu u dijelu II., odjeljku B obavezno moraju navesti sve osobe koje su članovi upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili imaju ovlasti zastupanja, donošenja odluka ili nadzora gospodarskog subjekta te za svaku od tih osoba upisati podatak o njihovu državljanstvu. Smatra da se pred ponuditelje stavlja neopravdano administrativno opterećenje i neopravdana prepreka sudjelovanju u nadmetanju.
U odgovoru na žalbu naručitelj navodi da je Središnja agencija za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) u ranijoj ex ante kontroli neke druge dokumentacije o nabavi sugerirala da se ovdje sporni podaci traže u ESPD obrascu, a ne u zasebnoj izjavi u ponudi, kako je to naručitelj ranije tražio. Suprotno navodima žalitelja, smatra da je spornim odredbama administrativno rasteretio ponuditelje i sebi olakšao postupak pregleda i ocjene ponuda jer je podatak o državljanstvu osoba koje zastupaju gospodarskog subjekta bitan podatak za ocjenu osnova za isključenje i ne može se pribaviti kroz dohvat.
Unatoč tome što je naručitelj u ESPD obrascu predvidio unos podataka koji standardni obrazac ne predviđa, ovo tijelo nije pronašlo osnove za zaključak da je naručitelj takvim postupanjem povrijedio odredbe ZJN 2016. Prije svega valja istaknuti da je sukladno članku 260. stavku 1. ZJN 2016 ESPD ažurirana formalna izjava gospodarskog subjekta, koja služi kao preliminarni dokaz umjesto potvrda koje izdaju tijela javne vlasti ili treće strane, a kojima se potvrđuje, između ostalog, da taj gospodarski subjekt nije u jednoj od situacija zbog koje se gospodarski subjekt isključuje ili može isključiti iz postupka javne nabave (osnove za isključenje). Ovo tijelo smatra da je traženje naručitelja u točki 3.3. dokumentacije o nabavi u skladu s obvezom iz članka 251. ZJN 2016. Naručitelj je ovdje administrativno rasteretio postupak s obzirom na to da je u pogledu (ne) postojanja osnova za isključenje propisao samo obvezu popunjavanja ESPD obrasca, ne i dostavu nekih drugih dokumenata, a što bi primjerice administrativno opteretilo postupak, te je na taj način postignut cilj zbog kojih je ESPD obrazac uveden. Slijedom navedenoga žalbeni navod je ocijenjen kao neosnovan.
RJEŠENJE: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.
Naručitelj: Ministarstvo zdravstva, Zagreb
Žalitelj: Siemens Healthcare d.o.o., Zagreb
Predmet nabave: CT uređaji za zdravstvene ustanove na primarnoj i sekundarnoj razini zdravstvene zaštite
Datum odluke: 01/09/2023
Klasa rješenja: KLASA: UP/II-034-02/23-01/377 URBROJ: 354-02/10-23-12, 1. rujna 2023.
Broj objave u EOJN: 2023/S 0F2-0028397
Članak: Članak 251.
Osnovan žalbeni navod: Ne