29. 01. 2018.

Žalitelj u žalbi navodi daje točkom 15.2.1. dokumentacije o nabavi propisano da ponuditelj mora dokazati da je u godini u kojoj je započeo postupak javne nabave te tijekom pet godina koje prethode toj godini pružio usluge iste ili slične predmetu nabave izrade Master plana prometa ili prometne studije ili slično koja uključuje cestovni i željeznički prometni sustav i sustav javnog prijevoza putnika za područje s minimalno 500.000 stanovnika s time da zbroj vrijednosti bez PDV-a najviše dvije pružene usluge mora biti minimalno u visini procijenjene vrijednosti nabave čime gospodarski subjekt dokazuje da ima potrebno iskustvo, znanje i sposobnost i da je, s obzirom na opseg, predmet i procijenjenu vrijednost nabave, sposoban kvalitetno obavljati usluge iz predmeta nabave. Žalitelj je istaknuo da referenca koja propisuje područje s minimalno 500.000 stanovnika uvelike smanjuje mogućnost tržišnog natjecanja pogotovo za ponuditelje iz Republike Hrvatske, pogotovo jer je u posljednjih pet godina samo jednom izrađen strateški dokument za područje od 500.000 stanovnika. DKOM navodi da nije opravdan naručiteljev zaključak da samo oni gospodarski subjekti koji su radili Master planove za područje s više od 500.000 stanovnika mogu izraditi Master plan koji je predmet nabave u ovom postupku niti je naručitelj dao obrazloženje zašto npr. gospodarski subjekti koji su radili Master planove za područja s manjim brojem stanovnika (ali npr. veće prometne kompleksnosti) ne bi bili u mogućnosti izraditi predmet nabave u ovom postupku pa takvim propisivanjem nije postupio u skladu s člankom 256. ZJN 2016.. Slijedom svega naprijed navedenog, ovaj žalbeni navod je ocijenjen osnovanim.

Žalitelj navodi da se boduje iskustvo stručnjaka za njegovo područje na izradi prometnih studija i slično koje uključuju cestovni i željeznički prometni sustav i sustav javnog prijevoza putnika za područje s minimalno 500.000 stanovnika u kojima je stručnjak radio. Žalitelj je istaknuo da smatra da takav kriterij nije opravdan ni povezan sa predmetom nabave, naime kriterij je i diskriminirajući jer ne postoji niti jedan razlog da se ne prizna iskustvo stručnjaka koji je sudjelovao u izradi prometnih planova za područje manje od 500.000 stanovnika. DKOM je ocijenio da je žalbeni navod osnovan.

RJEŠENJE KLASA: UP/II-034-02/17-01/886; URBROJ: 354-01/18- 7, od 29. siječnja 2018.

Zakon: ZJN 2016
Naručitelj: Grad Zagreb
Žalitelj: Ekola grupa d.o.o. i Trames Consultants d.o.o.
Predmet nabave: Izrada II. faze Master plana prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebačke županije i Krapinsko-zagorske županije
Datum odluke: 29/01/2018
 
  Baza rješenja DKOM - Sve